-
#53
"Mit irányít a játékos az 1848-ban?
A játékos fő feladata a hadtestek összeállítása és irányítása. Eközben fontos döntéseket kell hoznia: hol, milyen erőket összpontosít, támadásra vagy védekezésre áll-e be, mely erődöket ostromolja meg.... Ez egy klasszikus stratégiai játék ahol foként három paraméterre kell odafigyelni, a seregek harci szellemére (morál), ellátmányára és a készenlétre.
A tábornokok szereznek-e tapasztalatot, tulajdonságaik javulnak?
Nem. A játékban csak a különféle egységek szerezhetnek tapasztalatot ha csatában vettek részt. A történelmi hűség is megköveteli ezt, nem szeretnénk ha például Dembinsky lenne a legjobb magyar hadvezér. Ez a szerep mindenképpen Görgeié, aki több mint húsz csatában és ütközetben vezette győzelemre a magyar seregeket.
Milyen egyéb tényezők befolyásolják a hadjáratokat?
Fontos szerepe van az időjárásnak, amely akadályozhatja vagy segítheti a hadműveleteket. A játék a talaj állapota és a csapadék mellett a folyók vízállását is nyomon követi. A folyók nagy hidegben be is fagyhatnak, ami megkönnyíti az átkelést a csapatok számára.
Különféle véletlen események gondoskodnak arról, hogy ne legyen minden játék egyforma.
Hogy zajlanak majd az ütközetek?
Többféle csata is létrejöhet a játék során. A nagy hadseregek megütközése a csata, míg a kisebb hadtestek ütközetet vívnak. Az erődöket meg lehet rohamozni ha nehézütegekkel már sikerült a falat lerombolni, illetve az erődök helyőrsége is kitörhet és megfutamíthatja az ostromsereget. A csata vagy ütközet kimenetele befolyásolja a nemzetek (osztrákok, magyarok, oroszok) lelkesedését. Ez egy olyan paraméter amely hatással van az összes hadtestre.
A csaták menetébe a játékos csak kis mértékben avatkozhat be, a győzelem az összecsapó ezredek állapotán, az ütközet helyszínén, a hadvezéren és a szerencsén múlik. A csata minden történése nyomon követhető szöveges üzenetek formájában."