Wizardry: Tale of the Forsaken Land
-
#1
Valami az súgja nekem hogy nem sokan játszhatnak / játszhattak ezzel a proggival pedig tökjó oldskool RPG.
Az abszolút klasszikus felépítést követi, kezdünk egy városban, oda kell visszatérni eladni a zsákmányt, pihenni hogy feltöltődjön a mana meg szintet tudjunk lépni, új tagokat toborozni meg küldetéseket elvállalni illetve besöpörni értük a fizetséget.
Dungeon is egyetlen egy van, persze több szinttel. Benn nem lehet se pihenni, se menteni. Mondjuk egy mentést enged arra az esetre ha abba kell hagynunk a játékot, de utána kilép a kezdőképernyőre, visszatöltés után meg törli szóval biztonsági mentést csak a városban lehet csinálni.
A pihenés hiányából fakadóan meg nem lehet benne se szintet lépni, se a manát pótolni. Igazából nincs is mana hanem pl. egy 8as szintű sorcerer el tud sütni 6 db 1es szintű meg 2-3 db 2es szintű varázslatot, utána pihennie kell a fogadóban. Na persze késekkel dobálózhat egyfolytában (9es sebzés az 50-80 helyett
)
A harc szigorúan körökre osztott, viszont mindig az előzőleg választott lehetőséget kínálja fel, szóval 2mp alatt végezni lehet egy körrel ha nincs szükség taktikázásra. Máskülönben elég változatos, mert nem csak a sima támadás-varázslás-tárgyhasználat-védekezés van hanem Allied Actionnak nevezett támadások is, amiket 2-3 csapattag együtt hajthat végre. Pl. Offensive alatt 2en támadhatnak egy ellenfelet 4Xes sebzéssel, vagy az összes csapattag lerohanja az ellent és mindnek okoznak 0.5Xös sérülést. Defensive alatt meg az első sorban állók kivédik az összes támadást (nyilván ilyenkor támadni már nem tudnak).
A rendszer egyetlen hiányossága szvsz hogy harc közben nem engedi az equipmentet változtatni, tehát pl, botról nem válthatok át késre.
Mivel abszolút oldskool ezért hiába full realtime-rendered 3D az engine, a mozgás mindig egy egység ... hmm elmondva hülyén hangzik, a lényeg hogy mint a régi RPGkben kockás füzetbe méretarányosan lehetne térképezni. Bár felesleges, mert van automap, igaz teljes képernyősre nem rakható.
A kameramozgás meg a karakterek (rajzoltak) stílusa eléggé mangás, valszeg japcsik csinálták a Wizardry név ellenére.
Kasztokból sincs sok, összesen 8. Ebből kettő pure caster class, a Sorcerer (főleg támadó spellek) meg a Priest, egy pure tank, a Warrior. A többi 5 ezeknek a mixelt változatai, pl. a Bishop sorcerer+priest, a Knight warrior+priest, a Samurai warrior+sorcerer, stb.
Egyetlen karit tudunk csinálni, a többiek később csatlakoznak. (max 8as a party) A mixelt kasztok lvl 5 illetve 8-tól elérhetők átképzéssel (ha a kiszemelt karakternek a tulajdonságai (Power, Wisdom, Faith, Life, Agility, Luck) elérik a kívánt szintet. Átképezni szintenként lehet, szóval ha nem tetszik hamar vissza lehet csinálni.
A játék egyébként elég könnyű, na persze a chapterek végét érdemes maxra feltápolt karikkal elérni (minél többet csatázni addig, hogy fejlődjenek ameddig csak lehet, pl. ha a kövi szintlépéshez 1000 xp kell a karinak és az adott szinten levő szörnyek ellen egy csata ad 50-80xpt akkor érdemes megcsinálni a kövi szintet, viszont ha már 3000xp kell akkor nyilván nem éri meg szenvedni vele, jöhet a főellenfél) Azért később biztos nehezebb lesz
Ha valaki kedvet kapott hozzá nyomás lehúzni a kedvenc fájlcserélő hálózatán, csak 1 CD. Ráadásul a zenék is benne vannak szóval valószínűleg gyárilag is ennyi.
Ha nincs chippelve a gép lehet próbálkozni platinum kiadással, bár a hazai kínálatot ismerve feleslegesen.
Ja és egy tanács: kezdetben mindenképp olyan karit érdemes csinálni aki 5ös szinten átképezhető Bishoppá, mert pl. a talált tárgyakat is csak ez tudja felismerni, és ilyen nem csatlakozik hozzánk. Ehhez az kell hogy a kezdőkari aligmentje Good legyen, a Wisdomja meg a Faithje meg 10 körüli vagy afeletti, mert a Bishopnak 20 kell mindkettőböl. Az értékek minden szintlépéskor nőnek, de nem sokkal, talán csak 1-2vel. Tehát erre a két értékre érdemes tenni a pontokat. Mondjuk én elkúrtam a kezdőkarit, de így is könnyű a játék (eddig még
) szóval végül is nem muszály Bishopot csinálni.
Mint a fentiekből látszik nekem eléggé bejött a játék, nem értem miért nem lehet több ilyet kiadni konzolra a 1st meg 3rd person hegyek helyett. Az FPSek PCn csak uncsik, de konzolon egyenesen röhejesek, az irányítás miatt (egér + billentyűzet hiánya, vagy támogatásuk hiánya miatt)
Na persze ezt hiába magyarázza azoknak az ember akik az autoaimos henteléshez vannak szokva ... nekik ajánlok néhány perc CSt valamelyik public szerveren