• rotator
    #1350
    Nos, nekigyürkőztem ismét a játéknak, chapter 1-től indulva.

    A teljesen lineáris prológus után innentől már - az első 2 percet leszámítva (idáig jutottam múltkor, ezért gondoltam, hogy végig ilyen lesz) - valóban a jó öreg kvázi szabadon barangolós, küldetésfelvevős rpg-s feelinget hozza, amit imádok.

    Az irányítást is sikerült végre a magamévá tennem. A korcs third person nézet véleményem szerint teljesen használhatatlan ebben a játékban, ugyebár ilyenkor nincs szabad egérkurzor, hanem az egér mozgatásával közvetlenül a hőst irányítjuk, így pl. amikor fel akar venni az ember valamit, akkor bejön a tárgyképernyő, ahol megjelenik az egér valami lehetetlen pozícióban, úgyhogy mire a transfer ikonig elvonszolja az ember, leszárad a keze, aztán vissza 3d-be, megint felvesz valamit, megint vonszolás, GÁZ! Nem is értem, minek rakták bele ezt a nézetet, hacsak a magamfajta, rpg-t megrögzötten third personban toló emberkék megszívatására. :) (Aki ezt így végigtolja, azelőtt megemelem kalapom.) A Neverwinter Nightsok irányítása sosem állt közel hozzám, itt viszont a középső, low-izometrikus nézet gyakorlatilag egy kellőképpen kizoomolt klasszikus third personként viselkedik (kábé így szoktam játszani a Gothicokat is), a célpontkijelölős módszeren felül működik a WASD is (strafe nélkül persze), amit ilyenkor a kamera meglepően okosan követ (ráadásul momentummal, amit nagyon hiányoltam a third person nézetből), de közben van egy mellette szabadon használható egérkurzorunk. Így már a harc is _sokkal_ jobb lett, messze übereli az Obli/G3 veszett kattintgatását, s bár a G1/G2 kardcsapkodásához ugyan nem mérhető, de azt ilyen nézetben nem is lehetne ésszerűen megvalósítani.

    A hangulat és a küldetések jók, fpként "gyűjts össze x db valamit és vidd el ide" és "beszélj ezzel meg azzal, hogy továbbjuss" típusúak, tehát klasszikus, semmi meglepő. Nagyon jó a folyamatosan kibontakozó térkép és a küldetések trackelhetősége, az átgondoltan, logikusan felépített journal és fejlődésfa. Az inventory már annyira nem jön be, hangyapecsnyi kis ikonok (ráadásul nem felbontásfüggően), fegyver meg egyszerre minden típusból csak egy lehet az embernél, ha jól érzékeltem, ami a végtelen inventory-t előnyben részesítő lelkemnek igen rosszul esett. :)

    A grafika továbbra is nagyon jó (a G3 szintjét mondjuk nem éri el a karakterek kidolgozottságától eltekintve), a zene és hangeffektek szintén. Találkoztam Kalksteinnel, akinek a magyar szinkronjából már lehetett hallani részleteket, nagyon jól válaszották meg hozzá a szinkronszínészt, ha a többi is ilyen lesz, nem lesz okunk panaszra. Geralt angol hangjára viszont már ennyi idő alatt is sikerült ráunnom, teljesen érzelemmentesen adja elő a szöveget a csávó, ami egy ideig poén, de most már talán kissé zavaró. Kíváncsi leszek a magyarra.

    Összességében valószínűleg mégis benevezek egy CE-re, mert így már másabb a leányzó fekvése, az angol hangfájlokat mindenesetre elteszem emlékbe, hátha még kellenek. :)