• Zóanagyvarázsló
    #12882
    Először is tisztázzuk: én Gothic fanboi vagyok, te pedig Gothic hater, és mindkettőnknek megvan erre a jó oka :)

    Viszont ezen az alapon a Witcher sztoriszálán egy csomó hülye ember ront nekünk, aki sejthetné, hogy nincs esélye, pedig tudják kik vagyunk. Másrészt szar a Fallout is, mert abban is képesek fölöslegesen izomkodni.

    Tisztázzuk, az alapvető különbségek miatt én sem tudom, hogy oldottam volna meg a Witcherben, és a Gothicban is zavar, ha egy niemand nekem ront, amikor már kacsintással seregeket intézek el. Bár az első részben még igenis elfutottak előlünk, ha annyira esélytelenek voltak, volt arra is példa, hogy egy egész tábornyi bandita menekült a félisten a karakterem elől, valahol ez is idegesítő tudott lenni, ha jópofa is volt.

    Ugyanakkor a PB összes játékában egy lúzerként kezdünk, szóval egyrészt az eleje miatt jól jön, másrészt a tolvajkodás játékmenetileg így van érdekesen megoldva: lopakodni kell, zárat feltörni, megvesztegetni vagy kikerülni az őröket stb. Ráadásul sok esetben átrohannak a szomszédok és a közeli őrök is, ritkán van szó 1v1-ről.

    Mindenesetre a teljes ignorancia sem reálisabb (értsd: kirámoltuk őket, de ezt nem csupán benyelik, de még ugyanolyan kedvesek is hozzánk), szóval kár itt pontozni, hogy a melyik a reálisabb, de az tény, hogy a Gothicban van reakció, van következmény ezt nézve, és ennek játékmeneti jelentősége is van. A Witcher esetében hülyén néznének ki a tolvaj skillek, egyébként pedig illett berendezni elmozdítható dolgokkal is a lakásokat.

    Részemről még a Mass Effectben is inkább szerepet játszottam, full paragon karakterrel nem törtem fel az ártatlanok széfét, noha rám se hederítettek.