• Zóanagyvarázsló
    #12880
    Na igen, 1.4 (EE) előtt még nem volt gond, mert kockázással könnyű volt pénzt szerezni, azóta már más a leányzó fekvése.

    Viszont alapvetően kevés dologra lehet pénzt költeni, ha ez következik is a kötött karakterünkből.

    Például ez az első (általam ismert) olyan játék, amiben az NPC-k "élnek".

    Szerencsére azért van más is. Talán először igazán modern szintre ezt a Gothic emelte, és ezt a hagyományt szerencsére folytatták a Risenben is.

    Van, amiben a mai napig jobbak a Witchernél

    - nem lehet csak úgy ellopni a rántott húst az asztalról (megtámadnak érte, letolvajoznak, megvernek, ha tudnak, utána pedig egyesek nem állnak szóba velünk - gyilkosság esetén viszont megölnek minket, ha elbírnak velünk)
    - azért is szólnak, ha hívatlanul beállítunk a házukba
    - ha fegyvert rántunk, akkor azt fenyegetésnek veszik
    - az elkötelezettségünk és az egyenruhánk is befolyásolhatja a megítélésünket

    De azért a lengyelek is tudtak ezt az felmutatni:

    - sokkal több és érdekesebb kihallgatható párbeszéd
    - az esőben eresz alá menekülést még másban nem láttam

    Más jellegű RPG, mint a Witcher, de ha egy élő-lélegző világú RPG-t keresel, akkor érdemes nekik esélyt adni, legalább az első komolyabb település alaposabb bejárásáig.

    Annak idején még az Arx Fatalis névre hallgató FPS-RPG-ről mondtak hasonlókat, de azzal még nem játszottam.

    Meg merem kockáztatni, jobb, mint a DA.

    Más stílusú RPG-kről van szó, de noha magam is bírom a DA-t, nálam egyértelműen a Geralt kalandjai győzedelmeskednek a Wardené fölött.