• WagnerUr
    #19714
    A hosszú hétvége alatt végigjátszottam a Forsaken Gods EE verzióját először egy harcos, majd egy mágus karakterrel. Néhány megjegyzés, észrevétel annak akinek még visszavan:

    - Mint nagy Gothic rajongó halogattam az FG-t a negatív kritikák miatt, de így utólag azt gondolom hogy mindenképpen érdemes neki egy esélyt adni a Risen 2 megjelenéséig

    - Mivel már mindenki számára ismert a terep (főleg akik többször is végignyomták a G3-at) nem érdemes elkalandozni és tápolni, főleg mivel közelharcos karakterrel kínszenvedés lesz és monoton. Tehát érdemes a questekre koncentrálni és szépen haladni a történettel a városokban.

    - Lényegesen több xp jár a küldetésekért. 42-es szinten fejeztem be a játékot csak questekre koncentrálva és 50-esen a teljes mapot leírtva (kivéve a városok lakóit természetesen).

    - Még mindig kifosztható az összes ház minimális odafigyeléssel (hol van már a G2-es gazdag negyed szigora...). A kezdő helyszínnel szemben lévő üres(!) kovácsműhelyben pl. tizenakárhányezres fegyvert emelhetünk le az állványról. Már csak ezért sem érdemes kalandozni, mert nincs az alap G sorozathoz hasonlóan okosan, átgondoltan elosztva a ládák tartalma, így nem kell megdolgozni a pénzért. Első végigjátszásra a harcos karakteremmel nem adtam el a nevesített fegyvereket, így viszont nagyságrendileg pont elég volt az összeszedett pénz a legjobb páncélra+egyéb szükséges kiadásokra.

    - Questbuggal nem találkoztam, viszont pár képesség nem tanulható, mert az egyik trainer egyszerűen nem tanít, ezért paladin, endurance of the wolf, heat resistance és acrobatics képességekre ne építsen senki karaktert.

    - Sok olyan küldetés van hogy valakit el kell kísérni A-ból B-be, ami alatt sérthetetlen a delikvens, így lezúzható bármilyen ellenfél. Harc közben az inventoryba belépve sebezhetetlenek leszünk, illetve addig türelmesen vár az ellenfél amíg be nem zárjuk, így szépen megvacsorázhatunk sülthúsból, leöblítve egy kis manna potival, majd a fair play szellemében újult erővel vethetjük magunkat a harcba. Erősen hangulatgyilkos mindkét jelenség.
    - A megszokottnál valóban lineárisabb a történet, ezért is mondom hogy érdemes haladni a főszállal és mellette az éppen aktuális város mellékküldetéseit csinálgatni. A szokásos frakcióválasztás kimerül egy viszonylag rövid elágazásban a történet 2/3-ánál, ami után visszatér a egyetlen szálra, függetlenül attól hogy milyen irányba vittük korábban. Ezért érdemes csinálni egy fix mentést egy bizonyos ponton, majd végigjátszás után megnézni a további 2-3 választást és következményeit.

    SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!
    Amikor Osch megkérdezi Trelisben hogy kit támogatunk emberek vagy orkok, akkor ne válaszoljunk egyből, hanem mentsünk először.


    - A legzavaróbb egyébként hogy ritka sz*rul optimalizált a játék, bár nem valami friss a gépem (P4 3 Ghz, 2 GB ram, Radeon 4650), a G3 és a Risen azért szépen futott, ez pedig szaggat elég sokat. Egy jobb gépen nem tudom mennyire jelentkezik ez a probléma, de nem árt számítani rá.

    A fentiek ellenére azért elég élvezetes a játék, bár a pozitívumokat nem boncolgattam, mégiscsak Gothic alapra épül a játék, tehát minden igyekezet ellenére nem sikerült teljesen tönkretennie a fejlesztő gárdának, bár ez gondolom főleg a fan communitynek köszönhető.

    Tehát egy végigjátszás mindenképpen van benne, javasoltan mágus karakterrel, a questekre koncentrálva.