• rroolli
    #123994
    Eredetileg pénzt (gp) sem lehetett szerezni másképp, csak ha a játékon belül erőltette meg magát az ember. Egy BOH-ban mondjuk több heti, vagy több havi munkája lehetett egy embernek.
    Elvileg régen is volt, aki gp-t árult feketén, de nagyon drága is volt, meg a feketepiacot kevesen ismerték (főleg a botterek terepe volt ez), és nem is volt biztonságos, átverhettek bármikor.

    Mióta viszont bankkártyával lehet venni tibia coint és tibia coinért gp kapható, így teljesen súlytalan az egész játék. Ha rászánnék egy kis pénzt, úgy érezhetném magam, mint ha teszt szerveren lennék.

    A cipbot sincs messze a valóságtól. Quickloot funkció már létezik. Ez régen a bot programok autoloot funkciója volt.

    Amúgy a gp vásárlás hivatalossá tétele és a karakter-trade legalizálása, hivatalossá tétele tisztán haszonszerzés céljából lettek bevezetve. Felismerték, hogy a játekban súlyos pénz-teremtők a botterek (kivesznek a lényekből olyan pénzt, ami tegnap még nem volt, ez majdnem olyan mint a pénz nyomda), és a pénzt, amit termelnek, emberek kifizetik. Csakhogy ezen a tranzakción a cipsoft nem keres semmit. Viszont ha tibia coint veszel, és azt adod oda gp-ért, akkor a valódi pénz a cipsoft zsebébe kerül. Így kettéválik a “társadalom”: az egyik fele igazi pénzért vesz mindent, megspórolva az idejét. A másik fele pedig az idejét áldozza fel azért, hogy gp-ért cserébe hozzájusson olyan dolgokhoz, amikhez igazi pénz kellene (tibia coin). Cip pedig közvetít és nála koppannak az igazi eurók.

    A karaktervásárlásnál meg a jutalékot csippenti le.

    Csak azzal nem számoltak, hogy amíg feketén mentek ezek a bizniszek, addig nem volt tömeges jelenség. Azzal, hogy legalizálták és bevezették a nagyközönségnek ezeket a dolgokat, szerintem súlytalan lett a játék.