• rroolli
    #122406
    Amikor nem tudja az ember, hogy mit kell csinálni, az általában inkább idegesítő, mint izgalmas. Egy autós játéknál, vagy egy shooternél én is zavarónak tartom a tutorialt, mert nem vagyok retardált, tudom, hogy hogy kell menni előre.
    De honnan kellene tudni, hogy a létra aljára (a földre) kell kattintani ahhoz, hogy felmenjek? Vagy hogy egy X helyen levő npc-vel kell chatelni ahhoz, hogy eladjam a kaját. És a kulcsszavakat honnan kellene tudni, amire reagál az npc? Vagy egyáltalán azt, hogy kaját kéne gyűjteni és azt eladni? Van, akinek az se volt triviális, hogy ki lehet belezni a birkákat. Vagy az mitől egyértelmű, hogy a földön levő sötét folton kell használni a kötelet? (pláne, ha szemét van rajta)
    Szerintem sorolhatnám estig az ilyen logikátlan dolgokat. Nekünk ezek már nem furcsák, mert évekig "ebben éltünk". De mi van, ha egy kezdő lemegy valahova és nem tud feljönni? Többet nem fog belépni. Felrak egy másik játékot, van sok az interneten. És ezer ilyen elakadási lehetőség van.

    Akik "túléltük" a kezdeteket, szerintem mind kaptunk valahonnan segítséget. (aki nem, az nagyon ügyes) Kell a közösségi mentorálás is, de hiba volt abból kiindulni, hogy majd úgyis elmutogatják az emberek egymásnak, hogy mi merre. Mi van, ha nem segít senki? Pláne, hogy már a tutorial első 5 percében is lopják egymástól az itemeket (emberi természet...).
    Nem jobb, ha mindenkit megtanít a gépezet játszani, legalább alap szinten? Utána jön a tényleges "bele a közepébe", amikor mainlandre kerül az illető. De akkor már tudja mindenki, hogy hogy kell kajálni, hogy kell adni/venni, hogy kell varázsolni, stb. És ezzel az alapszintű tudással lehet nekimenni a hatalmas, fekete térképnek és a rengeteg új lénynek.