• rroolli
    #121624
    Ha már nem lehet játszani, unalmamban megnéztem kik dolgoznak cipsoftnál.

    38 ember dolgozik náluk. Ez alapján jogosan lehetne kérdezni, hogy mit csinál ennyi ember, ha évente 2-szer van update és néhány kis patch, miközben rengeteg javítani való lenne, amire "nincs idő".

    Megpróbáltam utánajárni a turpisságnak.

    A felállás az, hogy van 2 ember aki a kis kockákat rajzolja a játékba(új outfit, lények, itemek), meg néha unalmukban csinálnak mindenféle content art-okat, amiket mi nem is látunk. Meg a weboldalra tesznek 1-1 képet a cikkekhez.

    Emellett van 6 ember, akik a kis kockákból összerakják az új hunt helyeket, meg kitalálják, hogy miféle lényeket és itemeket kéne berakni és azok milyen tulajdonságokkal rendelkezzenek. Na meg persze spellek, pvp és egyéb hangolások.

    3 teszter, akik az újdonságokat tesztelgetik még a preview szerverre kerülés előtt.

    3 community manager, akik a cikkeket írják(a featured articlet is!), olvassák a fórumot és kommentelnek az érdekesebb kérdésekre. Ők a közvetítők a játékosok és a cipsoft között. Emellett még a tibia facebook oldalát is ők üzemeltetik.

    12 cipsoft member, ami fogalmam sincs mit takar, de gondolom köztük vannak a programozók is. Az ő feladatuk az, hogy nagy ritkán(ha nagyon muszáj) foltozzanak egyet az egyébként 1997 óta változatlan tibia motoron. Pl ők azok, akik beraknak 6 új pvp gombot a kliensbe, vagy akik belekódolják a cooldownt a rendszerbe.

    9 customer support, akik minden nap hevesen bocsánatot kérnek az e-mailezőktől a botterekért és a mass kickekért. (én inkább elküldeném őket civil álcában napi 1 őrjáratra bottert fogni és 1 hónap múlva már nem lenne bot probléma. aztán kirúgnék 5 customer supportost és a fennmaradó lóvét a szerver biztonságára költeném)

    2 product manager, akik star wars figurákkal játszanak az íróasztalon. Ezt a tevékenységet nagyon intenzíven űzhetik, mert több mint 2 év kellett míg pl rájöttek, hogy a "killing in the name of..." questen csiszolni kéne és hasonló több éves fáziskésések...

    1 marketing manager, aki fél évente kitalálja, hogy legyen prémi akció. Gondolom ő találta ki azt is, hogy a kezdőoldalon mindjárt lehessen regisztrálni. De leginkább valószínűleg csak pörög körbe-körbe a forgószékén, mert a marketingjük konvergál a 0-hoz(nincs reklám, de soha nem is lehet olvasni sehol a tibiáról)