Nintendo DS/DS Lite
  • darkmore
    #24290
    Etrian Odyssey I Review (kicsit rendhagyó, mert van némi keserű szájíz)

    Hejj, öcsém, bazze...
    Egy csapatot lvl 15 -re felhúzni kb. 8-12 óra, már az ötödik csapatomat vittem el eddig és lehet, hogy most megint törölni fogom és újrakezdeni az egészet...
    Ez nem egy egyszerű játék, viszont nagyon jó (5 X 8-12 óra játékidő mutatja mennyire!), ami bosszantó, hogy csak egyetlen nagy hibája van a játéknak, ami könnyen kikerülhető lenne, ha nem érezném szentségtörésnek netes guide-ok turkálását..., na kezjük:

    Az egyik játék, amiért ki akartam próbálni a Nintendo DS-t a Dark Spire volt, már gyerekkorban imádtam ezeket a térképrajzolgatós, brutális nehézségű, grinder RPG-et, ahol a játékos kb. két napot az első tíz térképmezőn tölt, hogy kellőképpen felhúzza csapatát, nehogy a második kanyarnál véget is érjen a kaland. Sajnos a Dark Spire nem jött be, mivel túl retró volt, ami abban nyílvánult meg, hogy 90%-ban fogalmam sem volt róla, hogy most mit kell csinálnom, csak mászkáltam ide-oda. Valamint az is zavart, hogy az auto térképen nem lehet látni hol vagyunk, csak egy varázslat elhasználásával, hiszen teljesen logikus, ha már rajzolok egy térképet, akkor fogalmam sincs, hogy hol vagyok rajta. (Legalább az alsó képernyőn látszott volna állandóan a tékép, akkor az ember magától is tudta volna merre jár, de így...)

    Etrian Odyssey-ben a térképet a lehető legjobban oldották meg, úgyanis magunknak lehet rajzolni a stylussal! Ez igazán megadja a felfedezés érzetét, szinte tökéletes koncepció. Talán a kezelőfelület kicsit nehézkes, de a 2. ill 3. részben már sokat javítottak ezen.

    A játék egy körökre osztott "pincekúszó" RPG, ahol egy öt fős kis csapatot kell kommandíroznunk. Több karakter osztály közül válogathatjuk össze kalandorainkat:
    Protektor (csávó a pajzzsal)
    Landsknecht (aki odacsap)
    Dark Hunter (aki ilyen vámpír Indiana Jones)
    Medic (Prept and ready! Need Medical attention?)
    Alchemist (Fireball!!!)
    Trubadur (=bárd)
    Survivalist (ranger, hunter, kósza)
    és van még két persztizs klassz is, amit még nem sikerült unlockolnom, hiszen a játék kb. 3%-ig jutottam el (igaz már ötször), ezek pedig:
    Ronin (igen katana, japán, szamuráj)
    Hexer (átkokkal operál)

    A karakter generálás nem valami nagy cucc, mert megadjuk a nevet, kiválasztunk egy avatárt, majd elosztjuk a 3 skillpontunkat és ennyi. Későbbiekben szintlépéskor egy skillpontot kapunk. Ehhez képest már 4 féle csapatot próbáltam, tehát azért van benne némi változatosság. Ha, már a skillpontoknál járunk jöjjön a játék egyetlen bosszantó hibája. A karakter fejlődésből látszik, hogy az egyik legfontosabb taktikai elem, hogy melyik skill-t fejlesztjük egy karakternél, ehhez képest a képesség leírása összesen egy darab mondat, ennyi..., semmi statisztika, számadat, hogy mit mennyivel növel, meddig tart..., semmi, csak egy mondat és ez még nem is a rossz, mert azért az az egyetlen darab mondat jól leírja, hogy mit tud az a képesség, de ami sehol nincsen leírva a játékban, hogy melyik skillnek mi az előkövetelménye.
    Ennyi. Agyhalál.
    Most az gondolták, az életképes rendszer, hogy csinálunk ilyen try 'n' error karaktereket, ahol megnézzük melyik képesség mit tud, mivel mit lehet unlockolni és utána nyomunk rájuk egy resetet és majd összerakjuk a penge kis csapatunkat, hát persze!!! Egy ilyen kis laza reset azt jelenti, hogy tíz színtet veszt a karakter, ami nagyon sok.(bár lehet nem annyi, mint ötször újrakezdeni), arról nem is beszélve, hogy egy ilyen próbaképpen elosztogatott skillpontokkal rendelkező csapat az első térképet sem tudná felfedezni.
    Aki nem akarja megszívatni magát az nézzen szét itt itt

    Jöjjön pár formalitás. Grafika szuper, hang jó.
    A nézet fps, a "pincék" aranyosan 3D-snek tűnő, az ellenfelek és minden más karakterrajz jó, animációk nincsennek eltúlozva, így legalább dinamikusabb a csata. A zene idővel idegesítő, de amúgyis ki szeret fülessel grindelni a vonatot?

    Összeségében a játékkal minden rendben van és az, hogy magadnak rajzolod a térképet, egyszerűen fantasztikus élmény! Sajnos a fejlesztők kicsit szűkszavúak maradtak a skillekkel kapcsolatban, de ezt tudjuk orvosolni. Ami még hiányzik az egy jó sztory, elhiszem hogy mosolyogtatós ez a "ti vagytok a nagy kalandozók és innen a faluból kell lemennetek a "pincébe" csak hogy jó legyen..." szerintem már elcsépelt dolog.

    Most erősen gondolkozok rajta, hogy kihagyom az első részt és a második résszel folytatom, amiben akezelhetőség is sokat javult, de valahogy nem tudom lerakni! :)


    (Tipp: ha nagyon erős csapatot akartok akkor érdemes követni a fenti linkben leírtakat, csak legfeljebb annyit tennék hozzá, hogy ha nem Boss-okkal harcolunk akkor a Medic simán mehet az első sorba, mert egy jó fegyverrel rendesen oda tud csapni)