• cifuatwork
    #2
    Ahoz, hogy te közútra kimehess egy járművel, annak a járműnek meg kell felelnie a KRESZ által előírt dolgoknak.

    A repülésre pedig fokozottan igazak az ilyen szabályozások.
    Ahoz, hogy felszállhas vele, engedélyek kellenek, hogy megfelel alapvető dolgoknak (pl. nem fog szétesni a levegőben), mivel ugye a repüléssel egyfelől a földön lévő embereket, másfelől a többi légi járművet veszélyeztetheted. Éppen ezért a legtöbb ilyen kisérleti dologat kihalt terülteken tesztelik, ahol civil légiforgalom nincs.

    De gondolj bele, hogy mik történhetnének, ha ez nem lenne így: a szomszéd jóska bácsi összeüt egy harmadik generációs, 4db trabantmotor erőforrású lebegő tengeri herkentyűt, amely a kertből történő felszállás után 10 másodpercel leáll egy windows hibaüzenettel, és rázuhan a házadra, amelyben bent van a két 6 hónapos kisgyermeked.
    Nos ezek után talán megérted, hogy miért is kötnek bele abba, hogy ki mikor, hogyan és mivel szálljon fel...