• DonnieBrasco
    #210
    Na, ez szép volt :) komolyan, no irónia! Mintha én írtam volna...
    Szóval anno Bard's Tale 3, Wizardry7, Betrayal at Krondor... mindben ott volt a SZABADSÁG, a sztori, a változatosság, és szépen megfértek ezek a tápolással.
    A Morrowindben pedig még tápolás sincs - azaz, ha nagyon akarsz tápolhatsz, de nem vagy rákényszerítve - ellenben az XP alapú játékokkal, ahol nem is juthatsz tovább, ha nem vagy elég táp. Sajnos pont ez utóbbi, illetve a szabadság teljes hiánya miatt nem volt igazán jó játék az NWN sem :( meg hát az eredetiség se lett volna rossz!
    A Dungeon Lordsban sajnos pont csak azok vannak meg, ami lerontotta az NWN-t is: totál lineritás, állandó csatázás, sablonosság. (berontok, leütöm, meghal, XP, tárgyak, berontok, leütem, meghal stb...) annak idején a Bard's Tale-ekben, Wizardrykban ez elment, de a Morrowind jól megmutatta, hogy ma már egy RPG-hez is forradalmi ötletek kellenek ahhoz, hogy MÉG jó tudjon lenni (azaz ÚJ) tudjon lenni egy CRPG. Persze ehhez ma már kell egy igazán jó sztori és/vagy univerzium, és hát szép grafika, igényes zene, és kidolgozott, befejezett játék. Na ez egyik sincs meg a DL-ben: ezért hányunk tőle oly sokan, kik fenti játékokat szerettük (akár NWN, akár Morrowind). Még a Diablo2-nél is rosszabb, mert bár az már tényleg nem RPG, hanem hack'n'slash XP-vadászat, de ott legalább volt hangulat és kidolgozottság....

    DB