
A repülés szerelmeseinek topikja.
-
#4444
Itt a probléma az, hogy van egy feladatkör, a kis hatótávolságú légiharc rakéta. A Gripen jelenleg az AIM-9L típust biztosan tudja hordozoni (a Svédek ezt gyártják licencben Rb74 néven), folynak a tesztelések az IRIS-T-vel és a Phyton 4-el. Az IRIS-T lenne a legjobb választás, mivel ez képes a Gripen sisakcélzó rendszerével együttműködni, így a pilótáinknak nem kéne lemondani arról az előnyről, amit a MiG-29 már egy ideje tud. :)
Sajnos van rá egy erős sansz, hogy IQ betyárjaink az AIM-9L-t fogják választani, mert olcsó (mármint amúgy, a szabadpiacon, hogy mi mennyiért vesszük... na azt majd meglátjuk). Olcsósága mellett van még egy előnye: nem kell a sisakcélzóra áldozni. Két legyet egy csapásra, úgy is drágálja mindenki a gépet, legalább egy kicsit spórolnak...
De amit írtál, az nem teljesen vicc kategória, volt rá példa, nem is egy, hogy nagyjaink olyan fegyvert szereztek be, amelyhez még kellett volna 1-2 apróság, ami "lemaradt" a listáról, szóval a fegyver megvolt, és jó volt porfogónak a raktárban, mert bevetni nem lehetett volna, mégha ne adj'isten szükség is lett volna rá.
Ha valaki azt hiszi, hogy ez az átkos rendszerben fordulhatott csak elő, az téved. Elég a "sikeres" Mistral Atlas rendszerre gondolni, vagy az államadóság fejében kapott T-72-esekre.
Ez utóbbi az egyik kedvencem, "meglepő" módon, anno szakembert ugye nem vittek ki Fehéroroszországba (minek az...), márpedig már az is előre vetítette a helyzetett, hogy egy harckocsijavító gyáregységtől kapták a járműveket. A magyar küldöttek odamentek, és kiválasztották a mintegy száz járművet, le is fényképezték őket, és lőn boldogság. Aztán hazajöttek, és megmutatták a képeket a harckocsisoknak. Ők pedig vakarták a fejüket, mert a képeken vagy tucatnyi különböző alváltozatot számoltak össze. Szóval egy rajra (4 harckocsi) való, azonos küllemű tankot is nehéz találni...