
A repülés szerelmeseinek topikja.
-
#4402
Szerintem is hülyeség a verseny. Szerény műszaki egyetemi fizikai tudásom szerint felesleges együtt versenyeztetni őket, mert inkább relatív gyorsulást kéne számolni. Az autó ugye közvetlenül a kerekekre viszi át a forgatónyomatékot, míg a repülőgép a turbinából kiáramló gáz tolóerejét használja. A keréknek van szilárd alátámasztása (talaj), de a repülőgépnek nincs (levegő), ezért a talajról 0 km/h-ról indulva nem lenne fair a küzdelem. Ha a repülőgép levegőben repülve kezd, ahogy a video is mutatja, úgy tetemes sebességelőnnyel indul (kb. 200 km/h). Ahogy ti is mondjátok, az F1 kocsi végsebessége valamivel 300 felett van, míg a harci gép igazán ott kezd el működni rendesen. Most azt lehetne így együtt vizsgálni, ahogy Tikal is mondta, hogy 200 és 300 között melyik gyorsul jobban. Szerintem itt relatív gyorsulást kéne számolni, mondjuk az autónál 0-200-ra, a vadászgépnél pedig azt a sebességtartományt, ahol az a legintenzívebb gyorsulást produkálja. Nem tom a Gripen esetében ez mennyi, de valószínűsítem, hogy 3-400 km/h felett van.