
A repülés szerelmeseinek topikja.
-
Cat #4260 Megváltozik a magyar légtér szerkezete - nő Ferihegy kapacitása
Május 12-én módosul a magyar légtér szerkezete, aminek eredményeként tovább nőhet a Budapest Ferihegy repülőtér légi kapacitása - tájékoztatta a HungaroControl az MTI-t szerdán.
Megváltoznak a légterek jellemzői, a légiforgalmi eljárások, a bevezető és kivezető irányok. Új le- és felszállási útvonalakat is bevezetnek a Budapest körzetében lévő légtérben. A közlemény szerint az új szabályozással biztonságosan és rugalmasan növekedhet tovább a fővárosi repülőtér légiforgalma. "A Budapest környéki repülőterek kapacitásának növelése érdekében dolgoztuk ki a légtérmódosító javaslatot" - közölte Mudra István, a magyar légteret irányító HungaroControl igazgatója. Hozzátette: "Az új javaslat a légiforgalom biztonságos, rugalmas és késésmentes kezelésére épül."
A légtérszerkezet módosítását hosszú előkészítő munka előzte meg. A HungaroControl által elkészített javaslatot a Nemzeti Légtér Koordinációs tárcaközi Bizottság (NLKB) tárgyalta meg, s ezt követően a HungaroControl minden érintett szervvel - repülőterekkel, a Magyar Honvédséggel, szomszédos államokkal, illetve egyéb szervekkel - egyeztetett. Az új szabályozást engedélyező jogszabály május 12-én lép hatályba. A változások kihatással vannak Budaőrs, Farkashegy, Hármashatárhegy, valamint Dunakeszi repülőterek körzetében kijelölt légterekre is, de különösen a Ferihegyi repülőteret érintik.
Ferihegy forgalma 2004-ben jelentősen meghaladta (egyes hónapokban 30 százalékkal) az előző évi forgalmat és 2005-ben a forgalom további bővülése várható. A megnövekedett forgalom biztonságos és fennakadások nélküli kezelésére a régi struktúra már nem volt alkalmas, ezért volt szükség a most életbe lépő szabályozásra.
"A Malév üdvözli a bevezetésre kerülő, és régóta várt légtérszerkezet módosítást, amely lehetővé teszi az európai nagyrepülőterek többségén használt repülési eljárások hazai alkalmazását - mondta Pulics Gábor, a Malév repülési igazgatója. "Üdvözöljük a ferihegyi repülőtér feletti légtérszerkezet módosítását, mert ezzel a jelenlegi óránkénti 24 le-, és felszállás 40-re emelkedhet" - kommentálta az új szabályozást Fórika Ibolya, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója.