A repülés szerelmeseinek topikja.
  • [NST]Cifu
    #12493
    Már elnézést, de itt egy "pici" árnyaltabb a kép. Egy veszteséges, problémás, rosszul irányított cégcsoportról beszélünk. Megkérdezhetem, miért kell egy ilyet támogatni? Csak azért mert Magyar?

    Ha arról lenne szó, hogy racionalizálják, és végre nem politikusi játék-terepasztal lesz, akkor azt mondom oké. De kb. másfél-két évtizede egy rövid időszakot leszámítva bizony az volt.

    Az Air France-ot úgy hívják, hogy Air France-KLM, a francia állam pedig kevesebb, mint 20%-ban tulajdonos csak. Az esetükben éppenséggel tavaly is voltak csúnya nézések, mivel az állam kvázi kikényszerítette, hogy 100 darab új hosszú járatú gépet vásároljon az Airbus-tól, hogy javítsa annak megrendelésállományát, ezt pedig a magánbefektetők nem nézték annyira szép szemekkel. Hozzá kell tenni, hogy Francia gazdasági lokálpatrionizmus nem csak az állami cégeknél él, a teljesen magántőkén lévő PSA konszern vezetését is behívta a francia gazdasági miniszter, amikor felmerült, hogy egy franciaországi gyáregységet bezárnak. Ott így mennek a dolgok...

    Visszatérve az Air France-KLM csoportra: ott most bocsátanak el 2000 embert, ezért (is) lesz hamarosan sztrájk a Párizsi reptéren...

    A Lufthansa pedig azért rossz példa, mert nyereséges. Még véletlenül se szorul állami támogatásra...