A repülés szerelmeseinek topikja.
  • Baluxx
    #11844
    :)
    Nos. (A Z-142-est irom, egyreszt azzal tobbet repultem, masreszt meg ennek nagyobb leszallosebessegei vannak, mint pl. Cessnaknak. A C-172-nel ugyanis a talajfogas 75 km/h korul tortenik - 40 csomo kb.)
    Leveszed a gazt 0,4-es szivoterre, koptatod a sebesseget. 140 megvan, siklasz. 4. fordulot vegrehajtod 150-el. (Kicsit megnyomod az orrat- fordulsz.) Besiklas: 140. Ha kisfekszarnyat nyitsz, akkor is. Ha nagyot kirakod, akkor 130 km/h.
    Ketfelekeppen csinalhatod a leszallast:
    - huzatva
    - vagy egy gazelvetelbol.
    Mindez attol fugg, milyen a kiszamitas.
    Lenyeg: odarakod az orrat a jel ele, (vagy ahova le akarod tenni - jo pilota oda szall, ahova akar:)) ez lesz a sikloszog. Meredek? Begyorsulna? Elveszel a gazbol. Lapos? Belassulna? Adsz egy kis gazt. Egy a lenyeg, a siklas mutasson oda.
    Total levett gazzal nem erdemes leszallni jonni, mert egyreszt lehul a motor, aztan ha rajossz, hogy hub+, at kell startolni, az 50 fokos hengerfejre ha raadod a parasztgazt, az a motor nem sokaig lesz motor... Ezert jo egy kis gaz, abbol van mit elvenni. Ha jo meredeken jossz be levett gazzal es meg igy is hosszu vagy, akkor az mar ugy ahogy van, el van b...va.
    30 m korul meg egyszer ellenorzod a parametereket, es kukkenzi a fold. kb 7 meter magasan elore az orrat,le a gazt, kis jobb lab, mert precesszio az bizony van, (meg persze kell tartani a 130-at/140-et), majd szepen elkezded felvenni. Olyan 0,5-1 m magasan. Ha jo utemben csinalod, akkor pont akkor fogy el a lendulet (vagyis kopik el a sebesseg 90-100 korulire), amikor mar a foldon vagy. :)
    Egyszoval: lehet sebit nyerni, csak hozza kell nyulni ahhoz a gazkarhoz :). Meg vegig ugyanannyival kell jonni leszallni. Legfeljebb tobb gazzal.