
A repülés szerelmeseinek topikja.
-
#11773
1. Oké, vészhelyzet van: gondolom láttál pár Légikatasztrófák részt a Nat. Geo-n. Ott hány eset volt amikor mondjuk 3 fő személyzet sem oldotta meg a krízist? Hány eset volt amikor a személyzet hibájából (rosszul képezték át a típusra, figyelmetlenség, bizalmatlanság a rendszer iránt) történt valami? Aláírom, hogy ha gond van akkor ha ül a kapitány mellett valaki akkor gyorsabban meg lehet oldani a helyzetet (pl az F/O olvassa a QRH-t, a kapitány meg végrehajtja), de ez a mai világban már eléggé ritka. Az olyan problémák amik ma vannak azt 1 ember is le tudja kezelni, hogy ha nem pánikol be.
A redundacia csak akkor fontos ha a személyzet valamelyik tagja cselekvésképtelen, ahogyan írta a Rynair-es muksó annak az esélye, hogy valamelyikük szívrohamot kap vagy bármi más probléma áll fenn az tényleg konvergál a nullához. Ott van pl a Helios esete ahol mind a 2 pilóta cselekvésképtelen lett. Ott semmit nem ért, hogy volt a kapitányon kívül még valaki.
2. Igen, ez az egyetlen pontja ennek ami a leggyengébb. Egy oktatópilóta mellett egy elsőtiszt rengeteg tapasztalatot tud szerezni, ebben igazad van.
3. A Rynair nem jár román libalegelőkre ahol ILS sincsen, ha pl csak olyan helyre küldik a gépet ahol biztosított a műszeres leszállítórendszer akkor ez nem lehet probléma.