A repülés szerelmeseinek topikja.
  • Baluxx
    #11678
    Azert annyiban egeszitsuk ki, hogy un. non-precision approach-ot csinaltak, mivel siklopalya informacio nem allt rendelkezesre. - Szmolenszkben nincs ILS, es SzP-50-esrol sincs tudomasom, hogy lenne - mondjuk ha ez lenne a bibi, akkor mar rajottek volna. (A Tu-154 tudja mindkettot - van egy kapcsolo a gazkarpult oldalan.)
    A nem preciziosnal annyi a lenyeg, hogy a tervezett erkezesi idoben az elorejelzes szerint a felhoalapnak egyenlonek kell lennie az MDA-val, azaz a Minimum Descent Alt. = min. sullyedesi magassag. Eddig sullyedhetsz le, onnantol vizszintesen kell repulni a FAF-ig, azaz Final Approach Fix-ig -azaz vegso megkozelitesi pont - onnan kezdheted meg a sullyedest, de mar latas szerint. Ha nincs meg a futopalya-latas, akkor meg kell szakitani a megkozelitest, es vagy kesobb (mondjuk negyed ora- fel ora mulva) ujra probalni, vagy kiterore kell menni.
    Nos, mivel gyanithatolag a felhoalap alacsonyabban volt mint az MDA, a szemelyzetnek nem lett volna szabad leszallni. Jo, ha 100 meteren volt az alap (de mar ez is nagyon eros tulzas) a vizszintes latas pedig 500 m (ez vizsintes latas, RVR ertekhez akkor kell 1,5-el beszorozni, ha nagy intenzitasu bevezeto fenysor van, de ugy tudom Szmolenszkben ilyen nem volt, igy az RVR is maradt 500) szoval mar inkabb kategorias volt az ido (ILS CAT II - ILS kategorianal inkabb az RVR (futopalyamenti latas), ami donto) - de akkor megint ott vagyunk, hogy kitero, mivel siklopalya nincs.
    Szmolenszkben pedig ugyebar egyedul NDB van, azzal meg nem sokra mesz kategorias idoben. (Persze kiterot is ugy kell ilyenkor valasztani, hogy az ido ott megfelelo legyen, es meglegyenek a megfelelo radionavigacios berendezesek, es meg igy is kell rahagyas CAT II/III-nal csak akkor lehet a repterrel tervezni, ha ott CAT I-es korulmenyek vannak, ha CAT I, akkor a nem precizios megkozelites minimumai kellenek, ha nincs siklopalya a repteren, akkor az MDA-t meg kell fejelni meg 200 labbal, az RVR-t pedig 1000 meterrel.)

    Diohejban: ott es akkor rohadtul nem lett volna szabad leszallniuk (egyaltalan megkiserelni a leszallast) hanem vagy maskor indulni, vagy egy biztonsagosabb kiterore. A PIC oriasit hibazott. Sajnos ez az eletebe, valamint a beosztottai es a gepen tartozkodok eletebe kerult. Nyugodjanak bekeben.