A repülés szerelmeseinek topikja.
  • [NST]Cifu
    #11676
    Még nincs lezárva a vizsgálat, csak előzetes vélemény van.

    A rossz időjárás (köd) ellenére akartak leszállni, a reptér légi irányításának javaslatára ellenére. A reptér nem rendelkezett olyan leszállító rendszerrel, amely az adott körülmények között biztonságos landolást tett volna lehetővé. A gép pilótája a szükségesnél alacsonyabban repült, elképzelhető, hogy a repülési magasság megállapításánál a légköri nyomáson alapuló, és nem a radar-magasságmérőt használta. A fekete doboz szerint 18 másodperccel az ütközés előtt megszólalt a 'Húzd fel' utasítás az automata veszélyjelzőből, és 5 másodperc múlva a legénység úgy döntött, hogy megszakítják a leszállási kísérletet, de már ekkor is jóval a megfelelő siklópálya alatt voltak, amire a földi irányítás is (igaz már megkésve) is felhívta a figyelmüket. Az adatok alapján a hajtóművek éppen felpörögtek, mikor a gép bal szárnya beakadt a fába.