A repülés szerelmeseinek topikja.
  • ambasa
    #11522
    Nézd én több féle dolgot tudok elképzelni, mert sok mindent szoktak egy repülőgépen kompenzálni.

    Pl. szokták kompenzálni a rádióiránytűt (ez nem az én asztalom erről Fenrir nálam sokkal többet tud).

    Ha vezérlésben lévő kompenzációról van szó akkor három féle dologra tudok gondolni.

    1. amikor a repülőgép a földön van akkor nem szerencsés, ha a gép kormányfelületeit a szél mozgatni tudja, ilyen esetben pl. a hidraulika rendszerbe szoktak beépíteni olyan egységeket, amelyek az ilyen nem kívánt mozgást a folyadékok össze nem nyomhatósága elvén csillapítja. Ahol ilyen nincs ott mechanikus rögzítőket szoktak használni.

    2. talán kompenzátornak lehet tekinteni a különböző kormányerő csökkentőket, ezek is lehetnek mechanikusak, illetve hidraulikusak. A mechanikusaknak én két fajtáját ismerem. Az egyiket angolul tab-nak hívják, ez a kormánylap kilépőélén van van és annak kitérítésekor azzal ellentétesen mozdul ki. A másikat a ballance panel-nek, amelyik a kormánylap elején található egy zárt térben és nyomáskülönbség elvén működik.

    3. Lehet kompenzátornak nevezni a különböző trimmeket, amelyek lehetnek merevek (csak földön állítható lemez a kilépőélen), illetve állíthatóak amelyek általában a kormányfelületet alap bellítását változtatja meg.

    Hogy kompenzáló egység alatt ezeket értették, vagy egy negyedik dolgot, megmondom fogalmam sincs.

    TG