A repülés szerelmeseinek topikja.
  • Baluxx
    #11235
    A CPL csak modulrendszerben 200 ora, integraltan 150. (Ebbol 10 ora lejon szimulatorral, igy 140.) Egyeduli megkotes az integraltra, hogy 1,5-2 even belul be kell fejezni adott tematika szerint (hallottam 24-30 honap kozott mindenfele idoket). A modulnal nincs tematika, ott csak vannak feltelek (a 4 nemzetkozi, meg a 300 NM-es utvonal, ha jol tudom) oszt ugy csinalod, ahogy jon. Integraltnal pedig ott a hatosag honlapjan a tematika, aztan az adott idokeretben szepen lehet haladni.
    Igaz akkor ugy megy, hogy PPL kb. 40 ora, utana tipusatkepzesek, utvonalak, majd NVFR (az NVFR ido beleszamit az IR-be), aztan muszerezes dogivel (majd' 100 ora muszerezes meg repellon meg FNPT II-n, meg nemzetkozizes, meg LHSN-re atrepules, meg 540 km-es utvonal), a vegen meg 20 ora ME. A CPL hatosagi vizsga is ketmocissal megy.
    Nyiregyen ez ugy tortenik, hogy masodev vegen PPL tabor 142-essel (na ez nem Cessna, ezt vezetni kell:)) szakszovizsga utan tipusatkepzes kiscessnara (C-152), meg kisPiperre (PA-28), aztan szimulatorozas egy FNPT-II kategoriaju szimmel (ami csak Nyiregyen, meg a Hatosagnal van, mashol nincs), ejszakaizas, nemzetkozi utvonal (Kassa), egy kiruccanas LHSN-re, ha olyan a helyzet, akkor Ferihegyre is, majd a vegen 20 oraban neminemu Aztecozas rendesen leallitott bal motorral:D. Kozben ahogy mennek a repulos targyak, ugy mennek az ATPL vizsgak, csak kicsit durvabban, mint mondjuk a Malev klubban mert pl. aerobol is kb. 40 kerdes volt 1 orara (igaz nalunk par targybol ketszer vizsgazik mindenki, aerobol pl. volt a foiskolai vizsga, meg a hatosagi ATPL. - a foiskolait CPL szintunek ismeri el a hatosag)

    Most annyi a varialas, hogy az ATPL ugy teljes, hogy amikor befejezted az utolso ATPL vizsgat, es megvan a CPL, akkor attol szamitva 7 even belul kell az 1500 orat (ebbol min 500 heavy-n) es type ratinget (ATPL csak tipussal van) lerepulni, kulonben az osszes elmeletit ujra le kell tenni. Amugy olyan, hogy frozen ATPL nincs, mert a hatosag nem allit ki "frozen ATPL license-t", csak az ATPL elmeleti jegyzokonyvek vannak a hatosagnal, meg az FTO-nal, es amikor te kervenyezed a szakszot, akkor megjelolod, hogy melyik FTO-nal es mikor volt az elmeleti, es eszerint jarnak el.

    A problema ott van, hogy van egy kis szakadek a friss CPL meg a legitarsasagok belepo kovetelmenyszintje kozott... ld. Malev, 600 ora alatt be se hivtak. Oktatni meg most nem lehet akarhogy, mert friss CPL-el csak PPL-est oktathatsz, felugyelo oktato mellett. Muszert csak akkor, ha mar volt 20 novendeked (vagy mennyi a limit, hogy onalloan is oktathass) es van 200 PIC orad muszeresen. ME-t is csak akkor, ha van 200 ora ME.
    De a poen, ha van PPL-ed, es 200 orad (de nincs CPL-ed, mert mondjuk nincs nemzetkozi utvonalad), akkor is oktathatsz PPL-t.