
A repülés szerelmeseinek topikja.
-
Baluxx #11230 Ne csak a PPL-t nezd, mert 40 ora megdogleni is keves, ahogy egy kedves oktatom szokta mondani. Meg aztan fenn kell tartani a megszerzett szakszot, a minimumok 12 ora 1 evben, ebbol a fele legalabb PIC ido, legalabb 12 fel es leszallas, ami amugy edeskeves, szoval ha nem repulsz min. 30 orat kb. egy evben, akkor nem sokat fogsz fejlodni.
Aztan meg PPL utan nyomni kene NVFR-t, IFR-t (JAR-FCL szerint mar nem kell PPL+100 ora az IFR tanfolyamhoz), alapmurepuloit (20 ora - ez a CPL/IR/ME tematikaban nincs bent, de joparan maganuton megcsinaljak, mondvan nem art, ha haton is kezben van a bicikli), aztan meg ketmotoros, amivel az a vicces, hogy kb. 15 ora, de a ket moci miatt egy PPL szakszo arat siman kifizeted ra, ha maganuton csinalod.
Plusz a CPL-hez kell egy 540 km-es utvonal, meg 4 db nemzetkozi atrepules is minimum. Es ezeknek se 2 filler a jarulekos koltsegei. (Egyik most vegzos srac ment Piperrel Ferihegyre, 160 eurot (!) hagytak ott a repteren mindenfele jogcimeken. Pedig csak egy LHNY-NCS-NORAH-LHBP es vissza karika volt. Es tankolni se tankoltak ott, mert AVGAS mar egy ideje nincs LHBP-n)
Egyebkent ha CPL-ed van, akkor se kapkodnak utanad a legitarsasagok, pl. a tavaly vegzettek kozul 2-en a HC padjait koptatjak. (Van amugy ellenpelda is, volt olyan srac, akit negyedik nekifutasra vettek fel, mert mindig 1-1 ponttal maradt le, es a diploma kezhezvetele utan 3 evvel mar a szepemleku SkyEurope-nal volt kapitany.)