A repülés szerelmeseinek topikja.
  • Fenrir
    #11011
    Az orrfutó behúzás egyik alapfeltétele az, hogy maga az orrfutó teljesen középhelyzetben álljon.

    Pár hónapja voltunk lent a hangárban mert egy Dash-8 Q400-ason kellett csinálni futómű behúzás-kibocsátás teszteket, akkor majdnem 1 órát szenvedtünk azzal, hogy valamiért nem akartak bemenni a futók. Minden feltétel adott volt, de az istenért nem akarta behúzni. Kiderült, hogy az orrfutószáron a center pozíciónál van egy proxymity switch (közelségérzékelő) amikor akkor jelez, ha az orrfutó középhelyzeten van, ilyenkor engedélyezi egy automatika, hogy elkezdje a behúzási szekvenciát. Na most a probléma az volt, hogy bár szemre középen állt a futó, de mint kiderült még sem, csak egy 5-6 milliméterrel állt arrébb, emiatt az a proxy switch ami a középen állást érzékeli nem jelzett és emiatt nem indult be az automatika.

    Btw nem tudom, hogy az Airbus-on elforgatja-e valami, de a Dash-8-on, B737-esen, B767-esen, F70-esen, CRJ200-on tuti nem, ott egyenesen húzza be.