Ha a Sacred-et már végignyomtad...
  • galocza
    #65
    no bevégeztem, egy kis összefoglaló a tapasztalatokról.

    kezdjük a feketelevessel:
    -bugok. az a rohadt idegesítő tárolósoktól az enyhén bosszantó átváltoztattatom-az-elemet-oszt-visszavált jellegűtől a mókásig (pár tárgy tulajdonsága viccesen van kitöltve) terjednek. van elég sok, de a container problémáktól eltekintve semmi súlyos, bár 3x kivágott winbe pihenéskor.
    -a hangok elég szerények, tárgyak mozgatásánál nem mindig a megfelelő szól (pl csörömpöl a könyv 8) - mondjuk utóbbi inkább a bug szekció
    -ok, low budget csoda, de az ember meglepődik hogy se intro se outro se semmi (nem mintha nekem nagyon hiányoznának, de akkor is)...
    -kiegyenlítetlen a tárgyak aránya: van kb 15-20 féle ékkő (amelyekből 2 kveszthez kell és nem, nem a tigrisszem, a többi csak eladni/gyűjteni jó), szemben a 3 fajta cipővel 4féle köpennyel, 5-6 féle nyakbavalóval és max 10 gyűrűvel (kb számok).
    -kicsit bosszantó, hogy tárolóbigyókból nem lehet eladni, ládába átpakolni: először ki az inventoryba, majd ezután tovább
    -nem szeretek hölgykarakterrel játszani - bunkó macsó férfisoviniszta kamionsofőr egóm nem viseli jól 8)
    -idézet korábbi hozzászólásomból: "2gb, 49000 file, 8200 könyvtár! mi van?!? ez vicc..."
    -nagyobb helyszínt (jellemzően kyallisart) jó sokáig töltöget
    -úgy általában érződik, hogy lehetett volna dolgozni rajta, pl az utolsóelőtti, nem kötelező helyszín, egyes tárgyakból a szerény választék, bugokból a bőséges választék stb nekem mind ezt sugallta. mondjuk az ilyesmi ált. nem a fejlesztők, hanem a megjelenést sürgető kiadó bűne...
    -néha kicsit fura volt az angolság (nem mintha én profi lennék)
    -túl könnyű. ez nem az én játéktípusom, de még nekem is belefért volna egy nehezebb fokozat. ehhez a játékhoz tuti nem csinál senki csalást, a legnagyobb cheatek maguk az attunementek - nagyon brutális tápok.
    -teljesen lineáris játékmenet
    -kicsit eltolták a fejlődést, az elején gyors, majd meglehetősen lelassul, a vége felé megint megbolondul

    folytassuk a fehérlevessel:
    -nagyon tetszett a fejlődésrendszer advancement pointostúl, attunementestűl, mindenestűl
    -nem bonyolították agyon a játékot 300millió használhatatlan és kihasználatlan varázslattal, képességgel. a megszerezhető attunementek 90%a adott karakternek jól használható, velük remek kombinációk állíthatóak össze (persze vérzik néha az ember szíve, hogy pl a berserk nem kompatiblis a többivel, de hát kemény az élet 8)
    -nekem nagyon tetszettek a zenék, hangulatosak, pályához illőek
    -világ. ez az egész inkvizítor üldözi a vallásokat dolog nekem nagyon bevált, és a készítők ki is hoztak belőle amit lehetett
    -jópofa, mókás párbeszédek (ishkai falu, haditábor, mme zoftig egzotikus háza 8)
    -dreamworld. ezzel az apró trükkel elérték a készítők hogy 1 helyszínt 2x járjunk be (legalább), megnövelve a játékidőt és -élményt (bár láttunk már ilyesmit pl undying)
    -végre van a criticalnek gyakorlati haszna, nem csak dísznek van (nekem a végén asszem 48% volt, de ez fegyverfüggő)
    -rengetegféle fegyver van és nekem úgy tűnt mind hatékony adott szinten, nincsenek csak dísznek valóak és nem is merülnek ki a kis/nagy kard/balta/kalapács/buzogány/íj választékban. jól is néznek ki
    -páncélból is van választék, bár hiányoltam a végén vmi ütősebb light armort
    -a világ és lényei is érdekes, nem a szokásos ork/humán/elf/törp társaság. licsek, elementálok és zombik ugyan vannak, de ez utóbbiak felhasználása is ötletes
    -ha már nincsenek videók, elég kellemesek helyettük a diavetítések
    -jó sok attunement, nem számoltam meg de 40-50féle szvsz van

    és végül a szürkeleves:
    -egyesek szidták a grafikát, mások dícsérték. az elején tényleg kicsit sok az ega-zöld fa és fű, de később nagyon hangulatos, akár rá lehet azt is fogni hogy szép
    -azt megint döntse el mindenki maga, hogy hiányolja-e a kasztokat, a félfülű-néni-volt-a-nagyim-vasárnaponként-palacsinát-sütött-tolvaj-vagyok jellegű részletességet vagy értékeli hogy gyakorlatilag mindent kipróbálhat a játékban, nincs nagy kötöttség (a végére a négy tulajdonságból 3at kimaxoltam, 1 asszem a- lett). persze ez az újrajátszhatósági értéket csökkenti, az 1xi játékélményt viszont nagyban növeli
    -a varázsrendszer gyakorlatilag alig létezik, de én nem bántam az egyszerűséget. a varázslatok mind támadóak, valójában leginkább egyfajta specializát ranged forma. persze varázsmániákusoknak gondolom ez elég vékonyka

    összességében: ha az ember vigyáz a (tényleg mocskosul idegesítő) container bugokra vagy megvárja a paccsot, remekül elszórakozhat vele. a játék hangulatos és addiktív: én nem bírtam kivárni a paccsot úgyhogy kb egyharmadától újrakezdtem. lehet hogy később is adok még egy lehetőséget: earth íjászom nagyon csúnya dolgokat művelt, nem nagyon volt kihívás 8). szóval ne higgyetek senkinek, jussatok el kyallisarig és ha ott sem tetszik akkor haggyátok abba...

    bocs az estimeséért 8)