Ha a Sacred-et már végignyomtad...
-
galocza #65 no bevégeztem, egy kis összefoglaló a tapasztalatokról.
kezdjük a feketelevessel:
-bugok. az a rohadt idegesítő tárolósoktól az enyhén bosszantó átváltoztattatom-az-elemet-oszt-visszavált jellegűtől a mókásig (pár tárgy tulajdonsága viccesen van kitöltve) terjednek. van elég sok, de a container problémáktól eltekintve semmi súlyos, bár 3x kivágott winbe pihenéskor.
-a hangok elég szerények, tárgyak mozgatásánál nem mindig a megfelelő szól (pl csörömpöl a könyv 8) - mondjuk utóbbi inkább a bug szekció
-ok, low budget csoda, de az ember meglepődik hogy se intro se outro se semmi (nem mintha nekem nagyon hiányoznának, de akkor is)...
-kiegyenlítetlen a tárgyak aránya: van kb 15-20 féle ékkő (amelyekből 2 kveszthez kell és nem, nem a tigrisszem, a többi csak eladni/gyűjteni jó), szemben a 3 fajta cipővel 4féle köpennyel, 5-6 féle nyakbavalóval és max 10 gyűrűvel (kb számok).
-kicsit bosszantó, hogy tárolóbigyókból nem lehet eladni, ládába átpakolni: először ki az inventoryba, majd ezután tovább
-nem szeretek hölgykarakterrel játszani - bunkó macsó férfisoviniszta kamionsofőr egóm nem viseli jól 8)
-idézet korábbi hozzászólásomból: "2gb, 49000 file, 8200 könyvtár! mi van?!? ez vicc..."
-nagyobb helyszínt (jellemzően kyallisart) jó sokáig töltöget
-úgy általában érződik, hogy lehetett volna dolgozni rajta, pl az utolsóelőtti, nem kötelező helyszín, egyes tárgyakból a szerény választék, bugokból a bőséges választék stb nekem mind ezt sugallta. mondjuk az ilyesmi ált. nem a fejlesztők, hanem a megjelenést sürgető kiadó bűne...
-néha kicsit fura volt az angolság (nem mintha én profi lennék)
-túl könnyű. ez nem az én játéktípusom, de még nekem is belefért volna egy nehezebb fokozat. ehhez a játékhoz tuti nem csinál senki csalást, a legnagyobb cheatek maguk az attunementek - nagyon brutális tápok.
-teljesen lineáris játékmenet
-kicsit eltolták a fejlődést, az elején gyors, majd meglehetősen lelassul, a vége felé megint megbolondul
folytassuk a fehérlevessel:
-nagyon tetszett a fejlődésrendszer advancement pointostúl, attunementestűl, mindenestűl
-nem bonyolították agyon a játékot 300millió használhatatlan és kihasználatlan varázslattal, képességgel. a megszerezhető attunementek 90%a adott karakternek jól használható, velük remek kombinációk állíthatóak össze (persze vérzik néha az ember szíve, hogy pl a berserk nem kompatiblis a többivel, de hát kemény az élet 8)
-nekem nagyon tetszettek a zenék, hangulatosak, pályához illőek
-világ. ez az egész inkvizítor üldözi a vallásokat dolog nekem nagyon bevált, és a készítők ki is hoztak belőle amit lehetett
-jópofa, mókás párbeszédek (ishkai falu, haditábor, mme zoftig egzotikus háza 8)
-dreamworld. ezzel az apró trükkel elérték a készítők hogy 1 helyszínt 2x járjunk be (legalább), megnövelve a játékidőt és -élményt (bár láttunk már ilyesmit pl undying)
-végre van a criticalnek gyakorlati haszna, nem csak dísznek van (nekem a végén asszem 48% volt, de ez fegyverfüggő)
-rengetegféle fegyver van és nekem úgy tűnt mind hatékony adott szinten, nincsenek csak dísznek valóak és nem is merülnek ki a kis/nagy kard/balta/kalapács/buzogány/íj választékban. jól is néznek ki
-páncélból is van választék, bár hiányoltam a végén vmi ütősebb light armort
-a világ és lényei is érdekes, nem a szokásos ork/humán/elf/törp társaság. licsek, elementálok és zombik ugyan vannak, de ez utóbbiak felhasználása is ötletes
-ha már nincsenek videók, elég kellemesek helyettük a diavetítések
-jó sok attunement, nem számoltam meg de 40-50féle szvsz van
és végül a szürkeleves:
-egyesek szidták a grafikát, mások dícsérték. az elején tényleg kicsit sok az ega-zöld fa és fű, de később nagyon hangulatos, akár rá lehet azt is fogni hogy szép
-azt megint döntse el mindenki maga, hogy hiányolja-e a kasztokat, a félfülű-néni-volt-a-nagyim-vasárnaponként-palacsinát-sütött-tolvaj-vagyok jellegű részletességet vagy értékeli hogy gyakorlatilag mindent kipróbálhat a játékban, nincs nagy kötöttség (a végére a négy tulajdonságból 3at kimaxoltam, 1 asszem a- lett). persze ez az újrajátszhatósági értéket csökkenti, az 1xi játékélményt viszont nagyban növeli
-a varázsrendszer gyakorlatilag alig létezik, de én nem bántam az egyszerűséget. a varázslatok mind támadóak, valójában leginkább egyfajta specializát ranged forma. persze varázsmániákusoknak gondolom ez elég vékonyka
összességében: ha az ember vigyáz a (tényleg mocskosul idegesítő) container bugokra vagy megvárja a paccsot, remekül elszórakozhat vele. a játék hangulatos és addiktív: én nem bírtam kivárni a paccsot úgyhogy kb egyharmadától újrakezdtem. lehet hogy később is adok még egy lehetőséget: earth íjászom nagyon csúnya dolgokat művelt, nem nagyon volt kihívás 8). szóval ne higgyetek senkinek, jussatok el kyallisarig és ha ott sem tetszik akkor haggyátok abba...
bocs az estimeséért 8)