#4547
Wéber Úr megtette nekünk a GPL levlistán, remélem nem haragszik meg ha megmutatom nektek. Tehát:
"A két féltengelyt zárja össze ha zárás alatt van, ha meg nyitva, akkor
mindig a kisebb tapadású kerék kapja a nyomatékot a ketto közül. 0% a
teljesen nyitott, 100% a teljesen zárt (fix merev tengely), és
alaphelyzetben mindig 50-50% a két tengely közti nyomaték megoszlás.
Power a gázadás, coast a gázelvételkori zárási érték, esetedben 40% coast
azt jelenti, hogy a 40%-os hajtónyomaték különbség lehet a bal és jobb
oldali kerekeid között. Mivel az össznyomaték mindig 100%, így ez a
különbség úgy jön létre, ha az egyik kerék 70% a másik meg 30% motorféket
kap az utóbbi megcsúszásakor. Ha ez sem elég, akkor továbbra is blokkolni
fog az egyik kereked (amelyik megcsúszott), egész addig, amig a rá eso
nyomaték ismét a tapadási szintre kerül. Ha jobban zárod (pl. 80%), akkor
még késobb tud csak magától blokkolni, egész addig, amíg 100%-ra téve
képtelen külön-külön blokkolni valamelyik kerék, csak ha már mindketto
elveszti a tapadását csúsznak meg - de akkor együtt. Hátsókerék ABS for
free:)
Viszont minél jobban összezárod a coast side-ot, annál kevésbé akar majd
kanyarba fordulni, vagyis ebbol a szempontból minél kisebb zárás az
optimális. Meg kell találni az arany középutat. Power side ugyanígy muködik,
csak ott a blokkolást helyett a kipörgés a legyozendo ellenfél."