• ibronk
    #4547
    Wéber Úr megtette nekünk a GPL levlistán, remélem nem haragszik meg ha megmutatom nektek. Tehát:

    "A két féltengelyt zárja össze ha zárás alatt van, ha meg nyitva, akkor
    mindig a kisebb tapadású kerék kapja a nyomatékot a ketto közül. 0% a
    teljesen nyitott, 100% a teljesen zárt (fix merev tengely), és
    alaphelyzetben mindig 50-50% a két tengely közti nyomaték megoszlás.

    Power a gázadás, coast a gázelvételkori zárási érték, esetedben 40% coast
    azt jelenti, hogy a 40%-os hajtónyomaték különbség lehet a bal és jobb
    oldali kerekeid között. Mivel az össznyomaték mindig 100%, így ez a
    különbség úgy jön létre, ha az egyik kerék 70% a másik meg 30% motorféket
    kap az utóbbi megcsúszásakor. Ha ez sem elég, akkor továbbra is blokkolni
    fog az egyik kereked (amelyik megcsúszott), egész addig, amig a rá eso
    nyomaték ismét a tapadási szintre kerül. Ha jobban zárod (pl. 80%), akkor
    még késobb tud csak magától blokkolni, egész addig, amíg 100%-ra téve
    képtelen külön-külön blokkolni valamelyik kerék, csak ha már mindketto
    elveszti a tapadását csúsznak meg - de akkor együtt. Hátsókerék ABS for
    free:)
    Viszont minél jobban összezárod a coast side-ot, annál kevésbé akar majd
    kanyarba fordulni, vagyis ebbol a szempontból minél kisebb zárás az
    optimális. Meg kell találni az arany középutat. Power side ugyanígy muködik,
    csak ott a blokkolást helyett a kipörgés a legyozendo ellenfél."