• ÁjjLe BoBBi
    #1622
    Hum Péter:

    "Nos, GTR tapasztalatok.

    A játékot két cd-vel kapod. Kultúrált csomagolás, bár kicsit túl design-olták a dolgot, ennek negatív következményeiről lentebb.

    Habár a játék német nyelvű, és én nem értek semmit németül, 90%-osan simán ment az egész. CD1 berak, elindít, kb. a setup felénél kéri a CD2-t, ezt is berakod és már kész is. Indíthatnád, de rákattintassz és akkor megkérdezi hogy nem-e akarod véletlenül, különböző okokból újraindítani. Újraindítás meg volt, GTR elindul. Az intro nekem szaggat, még 640x480-ban is. Aztán 10 perc bamba nézés a kormány kalibrációnál német nyelvtudás nélkül. De ha kész van akkor mondhatod hogy "Jessz oké!". Én rögtön úgy kezdtem, hogy rányomtam a Multiplayer részre (Onlinemodus), mert az nem engedett be, hanem magának rögtön letöltötte az 1.1-es patch-et. Körülbelül 10-15 perc alatt lent is volt, 45 kbps-el jött (512/128 ADSL). GTR kilép, mert feltelepíti, reboot megint, aztán indulhatsz. Ilyenkor javasolt rögtön letölteni az angol nyelvfájlokat, ami 4,5 mb, és csak egy másolás parancs és máris az egész játék angolul beszél hozzád. (Kivéve a pitradio.) Itt kezdődnek az első nehézségek. :) Ez azt hiszem az online kód (amit alig lehet megtalálni a csomagoláson, az említett túl design-oltság miatt) megadása után van, a cd kódot még értelemszerűen az installálásnál meg kellett adni. Mennél be online, de kér egy UserID-t és password-öt. Persze semmi ilyen nincs, de ha szemfüles vagy észreveszed, hogy két kis fül van alul. Átmész a másik fülre, ott kér UserID-t, password-öt, password megerősítést, és e-mail címet. Ha ezeket itt beütöd, akkor mehetsz vissza az első fülre, mert a második fülen regisztráltál, az elsőn meg bejelentkezhetsz. Német vaslogika, I'm lovin' it!

    A pályák szerintem teljesen jól lemodellezettek, összehasonlítottam real videókkal is, és a kocsi ott rázkódik, ahol a valóságban is. Minden kis részlet meg van. Spa is változott a demo óta, kicsit más az íve a kanyaroknak. Végre rá lehet hajtani a szegélyekre is anélkül, hogy rögtön eldobnád a kocsit.

    Az autókról most nem akarok külön sztorit mondani, elég annyi, hogy tényleg mindegyiknek meg van a módja ahogy kezelni kell. A BMW pl. a legkisebb fékre is kicsapja a seggét, habár NGT-s, míg a Saleen GT kategória létére nagyon gyors, de atom nyugodt.

    Az időjárás is teljesen okés. Sokan panaszkodtak az F1C-ben arra, hogy nem lehet kiszámítani esős úton az irányítást. Nem sokat mentem még esőben, de nekem teljesen jónak tűnik: nagyobb féktáv, óvatosabb kormánytekerés és kigyorsítás. Ez ment meg az állandó pörgéstől. :)

    Az irányítás nem hogy csak a Press demo, hanem a legutóbbi publikus demo óta is változott. A Press demo-ban még meg volt az a tipikus ISI-motor érzésem ami az F1C-ben is, hogy úgy lehet a kanyarokat bevenni, ha egy bizonyos szögre beállítod a kormányt. Mintha előre meghatározott sebességgel lehetne csak teljesíteni a kanyarokat. Ez teljesen megszűnt, szabad mozgása van, és ha megcsúszol még azt is meg lehet fogni.

    A hangok borzasztó jók, de ezt már ti is tudjátok a demo-kból, igazából ezt senki nem kritizálta sohasem. Kivéve Palee. ;)

    Multiban eddig a legmagasabb létszám amin bent voltam, az 17 fő volt, 30 férőhelyes szerveren. 6 autó volt egymás mögött/mellett egyszerre és semmi lag, vagy ilyesmi, még koccolni is lehet, nem repülsz el egymástól, mint a NASCAR-ban. A join lag szomorú viszont, ami azt jelenti, hogy ha valaki csatlakozik a szerverre, akkor a játék képes megállni 1-1,5 másodpercre is, ha sokan csatlakoznak le-fel, és nem ligafutamról van szó vagy jelszavas szerverről összeszokott közösséggel, akkor ez néha teljesen hazavágja a játékélményt. Az online képernyő meg úgy van, hogy jobb felül szerver, jobb alul chat, bal oldalt meg egy hosszú lista, ami iszonyat idegesítő. Tudniillik ez a lista tartalmazza az online lévő embereket. A regisztrált nevüket, és azt, éppen melyik szerveren tartózkodnak. Egyszer 5 percig bent hagytam, és 5 perc után is folyamatosan töltötte a listát. Oké, hogy sokan vannak bent, de akkor is zavaró, hogy ott ugrál balra a lista, és így alig tudsz megnézni valakit hogy melyik szerveren van, mert lapoznál le, aztán frissül a lista és már nem ott van a scroll ahol te akarod. (Találkoztam LFS-esekkel is, Sil-X, n!majestic, meg még valaki akire nem emlékszem.)"

    Viper @ Brno - cockpit