\"Porból lettünk, porrá leszünk\"
-
#1853 A forma1-es pilótákra folyamatosan 3-4G hat 1,5 órán keresztül. És meg se kottyan nekik.
Azért hogy meg se kottyan nekik, az erős túlzás. 3-7kg-ot vesztenek a testsúlyukból egy verseny alatt, és komolyan kifáradnak.
6-7 meg nem olyan sokkal több, bár ekkora erő hatására már lehet kevésbé tudnának odafigyelni.
Nem csak az odafigyeléssel van a probléma. A megnövekedett terhelés exponenciálisan több megterhelést jelent. A vadászgéppilóták legjobbjai is csak 10-12G-t viselnek el pár másodpercig, megfelelő öltözékben. A katapultáláskor 22-25G körüli erő éri őket néhány század másodpercig. Ez általában mindig rövid idejű eszméletvesztéssel, és gerinc ill. nyaksérüléssel jár. Ez utóbbi miatt a katapultált pilóták általában hónapokig rehabilitáción vesznek részt, mielőtt újra repülni engedi őket. Egy vadászpilóta esetében a második-harmadik katapultálás után általában már egészségügyi okokból leszerelik őket. Kivételt a berepülőpilóták jelentenek, egyik-másik akár 6-7 katapultálás után is repül még.
kb 700G-nek felel meg(70kg/100g).
Ez nem gyorsulás. :)
A külső burkolatot terheled csak, a belső szerkezetet nem. A gyorsulásnál a belső szerkezetre is hat az erő.
Egyébként az emberi rövid idejű gyorsulási rekord 300G felé van. Ütközésnél.
Megint: időtartam. Roppant rövid idő esetén még ez is túlélhető talán (nem próbálnám ki azért).