City of Heroes/Villains - MMORPG

NINCS TÖRT SZERVER!

  • Hmuda
    #8089
    Ide is berakom az üzenetem amit egy másik fórumban írtam:

    Most az ingyenhétvége alkalmával kipróbáltam és a véleményem:

    Nagyon nem az én gépemre találták ki. Abszolút minimum grafikán is brutálisan szaggatott, de szinte biztos, hogy az egymagos 2.8GHz-es proci volt az igazi visszahúzó erő, mert kicsit kísérleteztem és a közepesnek nevezhető beállításoknál jobb küllem se okozott komoly lassulást az alap borzalomhoz képest.

    Maga a játékmenet elég felemás. A karakteralkotás még mindig a csapat igazi erőssége, de sajnos a rengeteg alkotóelem egyúttal azt is jelenti, hogy brutális clipping problémák lépnek fel időnként (például akartam csinálni egy villámos karaktert, de a mellére nem került fel az embléma, mert a fele belógott a bőr alá). Az mindenképpen jó, hogy nincsenek kötött classok, hanem mindenki azt használ amit akar. Én egy power-armoros erőkkel rendelkező karaktert csináltam. Az is roppant hasznos, hogy bármikor, kis ingame pénz ellenében le lehet adni az összes létező dolgot ami egyedivé teszi a karakter tulajdonságait és teljes egészében újra alkotni. Az már kevésbé ésszerű, hogy mindig csak a legutolsó erőt lehet eltávolítani, így ha egy olyan erőt rakott be a játékos, amit csak jópár szinttel később bán meg (például a travel power amint már rögtön az elején be lehet választani), akkor bizony sok-sok pénzt kell rááldozni a respecre, mire "leás" a problémás erőig (amíg el nem hagyjuk a trainer zónát addig az újonnan felvett erők eltávolítása ingyenes, csak akkor került pénzbe, ha már legalább egyszer kikerültek a nagyvilágba).

    A harc elég primitív. Bekapcsolod az energiatermelő támadást, ha feltöltődött akkor elsütöd azt ami ezt elhasználja és jöhet a következő ellenség. Ha esetleg egy villain vagy master villain ellenség kerül elő akkor ezt egyszer-kétszer meg kell ismételni. Még a super-villain karakterek se jelentenek semmiféle problémát, egy az egy ellen sorban csapdostam le őket. Az a gond velük, hogy mindig egy nagy ikon jelzi a fejük felett ha egy spec támadást akarnak indítani, amit minimális sebződéssel el lehet kerülni ha védekezik az ember. A harcok alatt rendszeresen dobálnak el power-upokat, amik között több mint valószínű, hogy lesz healing vagy defense is, ami oltárira megkönnyíti a dolgot. Volt egy küldetés, ahol három super-villain spawnolt egymás után pihenő nélkül és mind a három úgy halt be, hogy különösebb gyógyulgatás nélkül mehettem tovább irtani a mobokat.

    Nagyon hiányzik a CoX féle dupla power set, ahhol rá volt az ember kényszerítve, hogy különféle support erőket is felvegyen mert csak támadással nem fog boldogulni. Itt meg felvettem egy AOE rakétás támadást, egy brutális sebzésű lézert és egy keskeny vonalban mindent sebző minigunt. Másra nem is volt szükség. Az alap energy-builder erővel felvittem az energiát és a helyzettől függően használtam az egyiket (ha egy halomban voltak vagy nagyon rámmásztak akkor rakéta, ha szép sorban voltak akkor minigun, ha egy boss akkor lézer).

    Ami viszont nagyon szúrta a szemem az a látványos bugok nagy száma volt. Félreértés ne essék, nem instabil a játék (a három nap alatt egyetlen egyszer se dobott ki) és nem is voltak olyan dolgok amiktől lehetetlen lett volna bármit is elvégezni, de elég látványos hibák maradtak bent. Ilyen van például a meglévő erők leadásánál, ha olyan sok tétel van a listában, hogy nem fér ki az ablakban, akkor egyszerűen az ablak mögött folytatódik és kilóg az egész (nem csináltam képet, de elég látványos). Vagy az erők leírása is megér egy misét. Nem ritka, hogy az ablakban duplán is ki van írva az erő magyarázata és a különféle statisztikák, kétszer egymás után. Van hogy a játék egyszer kiírja, hogy egy erő mennyit sebez, máskor meg nem. Például mikor erőket akarok fejleszteni. Szépen kiírja, hogy mennyi lesz az új sebzés, de mikor meg akarom nézni az alap erőt, hogy legalább a különbséggel legyek tisztában, mindenféle adat ki van írva, csak a sebzés nem.

    Szóval alapvetően nem rossz játék, bár egyszerű mint a faék és még nagyon sokmindent kell rajta javítani.

    Olvastam valahol, hogy elvileg játékon belül is lehet C-pontokat gyűjteni valahogy, szóval sok idő ráfordításával lehet, hogy az itemshop se lenne visszatartó erő.

    Majd pár év múlva talán olyan állapotban lesz, hogy érdemes lesz pénzt kiadni érte.

    Az elég durva akadozás miatt nem jutottam túl sokáig, mindössze 19 szintet léptem, így pont lemaradtam a nemezis rendszerről (asszem 20-nál aktiválódik a dolog), pedig az igazán érdekelt volna.