Panzer General 2
  • PetruZ
    #143
    "-pg3 hangja,és grafikája"

    Na neee, ezt még viccből se....

    A mod-olhatóságot meg a fejlesztők és a marketingesek döntik el. A PG2 idején még közel sem volt annyira egyértelmű ez, és hiába terjedt el a stílus, még manapság is rengeteg olyan játék jelenik meg, ami rendkívül zárt, szinte semmit sem lehet kezdeni vele. A marketingesek és a producerek az ingyenes kiegészítők miatt félnek, a fejlesztők meg attól, hogy valaki ellopja a know-how-t, és ingyen elkezdenek klónokat gyártani.
    A PG2 nem készült mod-olhatóra, az alapjátékon kívül soha nem is adtak ki hozzá semmi ilyen eszközt (még a specifikációkat sem), minden, ami ma elérhető, a gamer community fejlesztése úgy, hogy megpróbálták kitalálni, mi mit csinál az adatfájlokban. A visszafejtett struktúrák egy kis része még ma is kérdőjeles, nem tudják, miért kell úgy kinéznie. Az egyedileg továbbpatch-elt exe-knek még mindig kell az eredeti is, igaz, elsősorban az eredetiség ellenőrzésére, de komplett kódrészletek is futnak belőle (copyright jogok vs visszafejtés, ugye...).
    Ami viszont igaz: a srácok összedobhattak volna már egy egységes mod-kezelő tool-t, ami kattintásra a kampányoktól függően betölti / módosítja a szükséges fájlokat. :) Egy időben én is gondolkoztam egy ilyesmin, de aztán időhiány miatt passzoltam a dolgot. :) Nem is szoktam vacakolni ilyesmivel, csak AK-s kampányokat játszom. :)

    Egyébként ilyen pálya-széthullás, meg fura dolgok (pl. fagyás) nálam csak akkor jelentkeztek, ha véletlenül nem a 210-es, hanem az eredeti exe-vel indítottam a játékot (a működéshez mindkettő kell és a 210-est kell futtatni).