Panzer General 2
-
midnite #105 PetruZ:
Vannak pályák, amiket ejtőernyős nélkül egyszerűen nem lehet időre megnyerni, de sokszor még tactical-ra is csak neccesen.
A World Campaign-ben tényleg. De szerencsére nem jellemző, hogy ejtőernyősöket kelljen alkalmazni nagy számban.
dwiki:
a végén mikor már jagdpanther nagyon ütős, viszont nem sokkal olcsóbb mint egy panther és ugye a panther tud "taposni".
Pont a végén szoktam kevesebb figyelmet szentelni kedvenc AT osztályomnak :D
Ugye a Jagdpanther - Panther G egy árban van (1100 körül, kevesebb, mint 10pp az eltérés), a Panter tud taposni, a vadász változatnak meg nagyobb az initiative és a hard attack képessége valamivel. Egál.
Ezért van, egy-két kivétellel nem fejlesztem JagdPantherré a Stugokat, Mardereket, mert így elvesztik egyik nagy előnyüket: mivel olcsók, kevés pénzből fel lehet tolni őket 15ös erőre.
A páncéltörők ellenben 41től a Párduc megjelenéséig urallják a csatateret nálam! Miért? Nagyon olcsók, és sokkal hamarabb lesz belőlük 2 hexre tüzelő, mint tankból! Lássuk a példát (1942 nyara):
PzIIIJ: 12 Hard Attack, 10 védelem, 1 hatótáv, ára: 420.
PzIVF2: 13 HA, 10 védelem, 2 hatótáv, ára: 804 (!)
MarderII: 16 HA, 7 védelem, 2 hatótáv, ára: 348
7,5 Pak: 15 HA, 8 védelem, 2 hatótáv, ára: 264 (teherautó beszámítva)
Ugye ebben az a jó, hogy az akkori szövetséges tankok nem lőnek két hexre. Ergo bepancsolsz a T-34nek 2 hexről, 16os HA-kal, és nem lő vissza :D
Mindez persze tankkal is működik, de mint látjuk több, mint 2X annyiba kerül!
És akkor még szó sem esett az olyan hadjáratokról, ahol védekezel. Például nem régen játszottam a Soviet Black Sea hadjáratot, aminek az első fele (Rostovig) csak védekező pályákat tartalmaz. Ott nagyon kifizetődött, hogy 1 T-34 árából vettem 3 db 2 hexre tüzelő páncéltörőt. Csak úgy olvadtak előtte a PzIIIasok :D