• SaGa Jr
    #940
    De ez a sztori nem erről szól.
    Márpedig mint minden CRPG-ben, itt is egy előre megírt sztorit játszol végig, ráadásul a példaként felhozott Gothic-al ellentétben, itt mindig ugyanaz lesz a kezdő karaktered. Mindenben ugyanaz (háttér, neveltetés, iskolázottság, tudás, ismertség, stb), legfeljebb minimális tulajdonságbeli változásokkal és küllemmel, de ennyi. Nincs variálás, mert ez egy ilyen világ.

    Az igaz, hogy vannak CRPG-k amikben lehet a fővonal után is mászkálgatni és cselekedni, de ténylegesen nyitott CRPG, ami mindenben reagál a játékos döntéseire, olyan nincsen.
    Mindegyikben van egy cél, még a Gothic vagy az Elder Scrolls sorozat esetében is. Az út ahogy eljutsz a teljesítésig tartalmaz lehetőségeket, de alapvetően korlátozott számút és zárt az egész metódus. Megtörténik aminek meg kell történnie és nem a játékoshoz igazodik folyamatosan a játék.

    Amit Prince23 írt, hogy a karakter jelleméhez kapcsolódóan változzon a játék az nem kivitelezhető előre megírt sztori esetén. Egyetlen sztori esetén semmiképpen sem.
    Folyamatosan a döntések során változik az alapvetően totálisan semleges karakter, a játék viszont emiatt nem íródik át.
    Szép lenne, de ugyanakkor elég nagy értelmetlenség is. Csak azért mert jó lett a karakter miért változzon meg az ellenfelek célja? Ha rosszalkodóvá avanzsál a játékos által irányított manus, attól miért kéne az ellenfeleknek megváltozniuk?

    Ha egyszer kötött a sztori akkor kötött és el kell fogadni olyannak amilyen. Ebben a játékban nincs variálási lehetőség. Min változtatnál?
    Van egy megalomán, hataloméhes zseni, aki kidolgozta a tervét miként állítsa félre ellenlábasait, hogy halhatatlanná váljon és uralkodhasson. Az A terv befuccsolt (nem jött össze a dolog elsőre), így életbe lépteti a B tervet (tudunk várni, meg aztán a mázli ide sodort elénk egy tudatlan hülyegyereket, nosza legyen az agymosott szolgálónk akit manipulálunk kedvünkre). Ezek lennénk mi.
    Számára lényegtelen, hogy melyik úton járunk, a lényeg hogy a "kondícionálás" miatt azt tesszük amit ő akar. Számára a karakter csak egy eszköz a felemelkedéshez.
    Hülye lesz helyet biztosítani maga mellett és osztozni a hatalamoban egy olyan személlyel, akinek megvan a potenciális ereje az elpusztításához. Láthattunk már pédlát sokféle történetben arra, hogy ez mihez is vezethet. :-)

    Gyakorlatilag az egész sztorit át kéne írni a karakterábrázolásokkal és megtudható történelmi infókkal egyetemben ahhoz, hogy teljesülhessen Prnce23 vágya és változzon a világ a döntéseknek megfelelően minden benne élővel egyetemben. Vagy ugye több, előre generált változatnak kéne lennie, de ez talán még roszabb is lenne a jelenleginél. Indulásnál választhatnál tenyeres, öklös vagy dönteni képtelen semleges delikvens között. 3 különböző történelmi variációt, netán főszereplői hozzáállást kéne így letárolni. Újrajátszás szempontjából természetesen elsőrangú megoldás, de nagyon rég volt már, hogy bármely játékfejlesztő brigád a zseton helyett erre helyezte volna a hangsúlyt.