
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#94988
manapság már nincs annyira megkötve a keze senkinek sem mint az F117esnél, hogy csak bizonyos szögben állhatnak és csak sik felület lehet , ahhoz , hogy lopakodo kialakitása legyen.
Az F22-esnek is nagy ha nem is delta de trapézoid szárnya van mégse mondja senki, hogy nem lopakodo képes. Ha megnézed allulrol az F22-est annak is ugy látszik mintha egy sikba lenne a beömlö és a hajtómuve, de közben meg a törzsön belül tettek bele egy S kanyart, hogy ne lásson rá a radar.
Ezek nem jelentenek semmit sem, hogy mennyire jó vagy nem, a szu57-es is elvileg lopakodo , de mégis kevésbé hiszem el , márcsak az épitési szerkezeti kialakitása miatt, ahol a borito lemezek szegecsek és csavarokkal vannak rögzitve mindenféle bevonat nélkül, ott nem igen lehet lopakodorol beszélni még.
Az összes ilyen gép amire azt lehet mondani, hogy lopakodo, az szinte teljes egészében ragasztott szénszálas anyaggokkal készül , nem régi hajlitott lemezes eljárással.
Közben felszállt egy második tipus is tesztrepülésre.
Ami nekem az első gépről eddig lejött, hogy ez egy nagy gép, nem egy vadász gép méret. a J20 as se kicsi , de ez annál is nagyobb. apropo J20, a kisérő gép egy J20B volt, tehát egy kétüléses gép ami szintén prototipus, mert az eddigi sorozatgyártottak mint együléses volt.
Tehát nem elég, hogy egyszerre 2 "6. gen" gépet mutatnak be, de azt egy prototipus állapotu másikkal követik.
Na szóval az eslo gépen ugye nincs függöleges vezérsik, de a "csűrőket" ugy alakitották ki, hogy nem merülegesen a repirányra térnek ki, hanem szögben és igy tud az oldalstabilitásra is hatáéssal lenni.Illetve 2-2 van mindegyik oldalon igy asszimetrikusan is tud mozodni, az oldalkormányzás funkciojára.
DE ami a legérdekesebb és a legelöre mutatóbb technologia az pedig az, hogy nincs rés a kormányfelületek között, hanem a szárny felülete hajlik meg . gondolom ezért is kellett 3-3 részre szétszedni a flap szárnyat is, mert igy könnyebben tudja az egy egy munkahenger meghajlitani a felületet mintha egy nagy lenne.
A fö futómu dupla kerekes, ugy mint a szu34-esnél, tehát ez is egy nehéz inkább bombázó kialakitásra utal. a kabin eléggé kicsi és besüllyesztve van a törzsbe, és talán ez is azért mert nem légiharcra van fejlesztve és akár egymás melletti két pilotás elrendezésű, mert elég széles az orr.
A törzs tetején lévő beömlö ne mtudom mire szolgál, egyesek azt irják, hogy 3 hajtomuves kialakitás miatt és akár a középső egy ramjet és ahhoz van a felső beömlő. hát sztem nagy luxus lenne egy ilyet belepakolni ha az esetek nagy %-ban nem használja. azt hangsebesség felett lehet bekapcsolni, igy nem tünik hatékony dolognak.
ÉS ugy ami az egészben még érdekes, hogy kina képes saját maga már elöállitani ilyen technologiás gépeket, ugy látszik már hajtómuvet is, és látszolag gyorsabban is mint mások.
Mig oroszország szu57esbol alig 30db-ot gyártott és a szu75-ös is csak mokap, addig kina legyártott a j20 bol már vagy 100 darabot és készult mellette párhuzamosan a j35, és még szinte hadrendbe sem állt már készulnek a következö tipusok.
Ezt az utemtervet még amerika sem tudja hozni.
Nekik készul a b21 bombázó és az ngad, meg folyamatban van a f35 gyártása , de azon kivül más olyan nagyobb uj tipust nem igen hallani fejleszteni.
