
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#91555
A 25k USD/óra a gépeknél az pilóta bérestül mindenestül jön ki a depot levellel és még az időközi upgrade is benne van. Ez egész egyszerűen biztosan olyan nagyságrend, hogy ehhez képest szinte ingyen van a tüzérség. Mert nem az az 25 perc számít, amíg teszi a végfázist, hanem a "0-24 órás" készenlét fenntartása.
Nézd meg egy F-16 század állományát. Vagy 350 fő így saccra, egy USAF F-15A század állománya a '70-es évek végén 500+ -os volt emlékeim szerint. Ez USAF században 24 gép van, úgy kb. 1,5-szer annyi pilóta, ha egyszemélyesek a gépek. Tehát a döntő része az állománynak a support.
A szovjeteknél (FM 100-2-3) a gépesített lövész ezred támogató 2S1 Gvozgyika zászlóalja 18 db löveggel mindenestül kb. 220 fős volt. (65. elektronikus oldal.) Itt. Ebből 3x55 fő volt maga a 3 db 6 löveges üteg és 25 fős karbantartó és logisztika.
Sokkal kisebb létszám és egy löveg üzemanyag és egyéb fogyasztása és költsége álló helyzetben készenlétet adva szinte 0 költsége a repülőgéphez képest.
Az más kérdés, hogy 1 db F-16 15 perc alatt elrepül 200 km-re is és ekkora területen ad 15 perces lefedéssel CAS-t. Ehhez sok löveg kell. Csak éppen a realitás az, hogy egy alacsony intenzitású konfliktusban tűzerő kell sem sok, tehát hozzá lehet rendelni kellő tűzerőt bontva és nagy lefedést elérni néhány löveggel is, ha van PGM és a végén az, aki célkoordinátát adja.
Összességében eljöhet az a korszak, amikor a szárazföldi CAS jelentősége megnő a PGM és ára miatt.
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.08.26. 15:49:47