10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #91463
    Rakéta-Technikai érdekesség: Kanada az 1960-as években ASW fregatott kezdett el tervezni, az Iroquois-osztályt, hogy pótolja a tengeralattjáró-elhárító egységeit, amik kiöregedtek. Ehhez az egységhez légvédelem terén eredetileg az amerikai Tartar légvédelmi rendszert nézték ki, de végül a Sea Sparrow mellett döntöttek. Ugyanakkor az eredetileg a rendszerhez szánt Mk.25 indítóállás (ami 8 rakétát elforgatható, zárt tárolókonténerekben tárolt) túl sok helyet foglalt, így egy saját megoldást dolgoztak ki, amely a hajóhíd előtti felépítményben két oldalra kinyúló karon 4-4 tűzkész rakétával rendelkezett. A felépítményben összesen 32 rakétát lehetett elhelyezni.















    Videó, a rakétarendszer a 2:00-től kezdve lehet látni működés közben:



    A rendszerrel kapcsolatban sok kritika fogalmazódott meg, a Sparrow hatótávolsága túl kicsinek bizonyult, a tűzvezető rendszernek akár egy percig tartó 'felfűtési' időszaka volt, az indítókar újra feltöltése négy rakétával akár 10 perc is lehetett még nyugodt körülmények között is. Az 1980-as években ezért elkezdték a Tribal Refit and Update Modernisation Program (TRUMP) programot, amely a hajókat ASW egységből légvédelmi feladatkörű egységekké alakította át. A program részeként a 127mm-es löveget (ami miatt annó nem volt hely az Mk.25 számára) levették, a helyére 32db Mk.41 VLS indítót helyeztek el SM-2MR Block III rakéták számára, a korábban a Sea Sparrow által használt felépítmény tetejére pedig egy 76mm-es löveget helyeztek el. Az átalakításnál nem gondoltak CIWS telepítésén, de az 1991-es Öböl-háború után egy plusz Phalanx CIWS került telepítése mindnégy hajón.


    Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.08.04. 08:14:24