
-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#91432
Nagyon érdekes olvasmány. Számomra az jön le belőle, hogy az oroszoknak jó előre volt egy jól kidolgozott és részletes tervük a megszállásra, míg a Grúzoknak nagyjából semmiféle olyan tervük nem volt, ami egy ilyen támadásra való reakciókról szólt...
Érdekes a meglátás a szovjet-érából származó taktikai manőverekre (ill. azok egyszerűségére, amit azzal magyaráznak, hogy nem volt megbízható IFF, kommunikáció és navigációs rendszer, amelyek hiányában nagyobb a baráti tűz veszélye, illetve a sorkatonaság szintjén jobban megfelel a katonák taktikai képességéhez). Ez ugyebár az, hogy oszlop formációban halad előre a támadó ék, és ellenséggel való találkozáskor nem fejlődnek fel, hanem haladnak egyszerűen tovább. Ez nagyobb keletkező veszteséget jelent, viszont kevésbé töri meg a támadás sebességét, miközben a védőknek (a jelentős támadói létszámfölény miatt) olyan volt, mintha egy robogó úthengert akarnának megállítani.
Az első nap 19 ezer, 5 nap alatt pedig 70 000 katonát mozgattak a harci területre, kétségkívül szép teljesítmény.
Érdekes információ, hogy az orosz csapatok nagyjából vakon, felderítés és az ellenséges csapatok helyzetének ismerete nélkül mozogtak előre. Ennek köszönhetően több csúnya pofonba is beleszaladtak. Ebből a legfeltünőbb, hogy a Grúz légvédelmi egységek simán túlélték az első napot, és az oroszok 5 gépet vesztettek el ugyanekkor. A háború 5 napja alatt összesen 10 orosz gép veszett oda.
(Akkor) még mindig nem volt megoldva a szárazföldi és a légi csapatok kommunikációja, különböző rádiókat használtak.
Az írják, hogy sok T-72-esen ugyan látszólag fent volt az ERA, de ezek valójában üresek voltak...
Az 5 nap alatt nagyjából minden második orosz járművel volt valamilyen műszaki probléma, azok nem megfelelő karbantartási állapota miatt.