10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #91221
    Vezetékes irányítású torpedó:

    A torpedó mögött egy hengeres tokban a vetőcsőben van a kábel felcsévélve, amelyből kihúzva a torpedó húzza magával a kábelt. Az általam ismert legtöbb torpedó irányító-kábele általában két réz kábelt tartalmaznak, ezeken keresztül van kapcsolatba a torpedó vezérlőrendszere és a tengeralattjáró tűzvezető rendszere.



    A réz drótok hátránya, hogy az elektromos jel továbbítása azért sok-sok kilométeres vezetéken már nem olyan egyszerű, márpedig 10-15-20-25km-nyi vezetékről beszélünk. Ha jól tudom a német DM2A4 torpedó volt az első, amely optikai kábelt használ, az üvegszál kisebb átmérőjű, könnyebb (kevésbé lassítja a torpedót) és nagyobb adatátviteli sebességgel rendelkezik, miközben nem kell a jelek degradálódásától tartani. A DM2A4 hatótávolsága 50km feletti, és ez azt jelenti, hogy a kábel is legalább ilyen hosszú.


    A DM2A4 exportneve SeaHake, a hátsónál látható a torpedó mögötti kábeldob, ami ugye a vetőcsőben marad


    Ami az orosz terveket illeti...

    HiSutton nem pont ezt elemezgette, itt röviden arról ír, hogy egyfelől megjelent egy új besorolás, az SSDN, ami a nukleáris meghajtású drón-hordozó tengeralattjárót jelenti. Amely képes az ultra megaszuper nukleáris torpedót is indítani. HiSutton azzal számol, hogy ezek stratégiai fenyegető erőként kiegészítik az SSBN tengókat. Az SSBN-ek terén 2026-2027 magasságában az utolsó Delta-osztályú tengó is kikopik, és csak a Borej-I és -II osztály marad, nagyjából konstans 8 egységgel biztosítva az elrettentést.



    Az SSDN-ek terén a kísérleti Belgorod mellett 2023-2025 körül már jöhet a Kabarovszk, illetve az alapján készülő, már eleve így épülő Kabarovszk-II osztály, előbbiből 1, utóbbiból 2-őt számol, így 2030 körül már négy SSDN lehet az oroszoknál.

    A vadász- és robotrepülőgép-hordozó tengók esetén ugye a Jaszeny- és a még csak emlegetett Husky-osztály a jövő. A Jaszeny egy "high-end", vagyis drága, de sokat tudó osztály lenne (ami számomra érdekes, hiszen nincs vízsugár-hajtóműve, hanem hagyományos hajócsavarja van, márpedig a modern SSN-ek mind vízsugár-hajtóművel bírnak, ami csendesebb), míg a Husky egy kisebb, de olcsóbb típus. A Jaszeny-osztályból 10-et terveznek, a Husky osztály még csak terveződik, a 2020-as évek végén készülhet el az első példány belőle. A számok érdekes kérdések, mert az oroszoknak kevés SSN-jük aktív, az Akula osztályból mindössze 5 példány (további 5-6 felújításra vár), a Sierra osztályból 2 (egy felújítás alatt áll, talán a negyediket is felújítják), míg a Viktor III-ból 3 (ezek sorsa kérdéses, noha az Obninszk 2016-ban volt nagyjavításon). Ha jön a 10 darab Jaszeny, akkor mellé legalább 10-15 olcsóbb Husky kellene, hogy a 2030-as években az Akulákat ki lehessen vonni.
    Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.06.19. 11:43:26