-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#90752 Először is egy nuki tengó nem azonos egy nukleáris meghajtású felszíni hajóval. Egy-az-egyben be sem lehet építeni a hajtásláncot, erről a franciák mesélhetnének. A Charles de Gaulle minden, csak nem egy sikersztori.
A kínaiak első két hordozója ráadásul nem más, mint a Kuznyecov-osztály. Az első egység konkrétan egy félbehagyott egység befejezése, a második annak némileg módosított másolata.
A harmadik tényező maga az, hogy szükség van-e nukleáris meghajtásra? Egy olyan flottánál, amely menetrend szerint a világ másik felére küldi a hordozóját, természetesen már megéri, de egy olyan flottánál, amely alapvetően (legalábbis rövid távon) a környező tengerek feletti uralomra hajt, ez korántsem egyértelmű.
A negyedik tényező, hogy a kínaiak nukleáris meghajtása finoman szólva se kiforrott. A Type-093 osztályú SSN-ek az elején (2000-es évek) nagyon-nagyon nyőgvenyelősen készültek, miközben a Type-091 osztályú SSN és Type-092 SSBN is eleve egy kínszenvedés volt. Most kezdett el a Type-093G kapcsán kicsit felpörögni, de ott is ilyen 2-3 évente adtak át egy-egy példányt.
Ehhez képest a gázturbinás vagy a diesel-elektromos esetleg turbogenerátor-elektromos meghajtással kész és kipróbált megoldások állnak rendelkezésre...