-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#90737 Engem először a video minősége lepett meg. Brutálisan jól néz ki.
Aztán jó kis történelmi érdekesség a 2 perc környékén látható gőzkatapult-indítás, ezek ugyanis korai gőzkatapultok, ahol a futóművekhez vagy a géptörzshöz erősített drótkötelekkel rögzítették a gőzkatapult dugattyúját. A drótkötél minden indításkor a tengerbe esett. A francia hordozók (Foch és Clemencau) részben miatt kellett az F-8 mellett dönteniük, mivel az akkor vadonatúj rögzítőrudas gőzkatapultot nem kapták meg, így viszont az F-4 indítására se volt lehetőségük.
A taxizás szvsz a korai, kevésbé biztonságra menő alkalmazásból fakadt - igyekeztek minél hamarabb "eltűnni" az útból a leszállt gépek. Gondolom relatíve rövid követési idővel jött a következő (ez sajnos nem derült ki egyértelműen a filmből, tehát csak tippelek). De vérfagyasztó, hogy a fedélzetfogás után már rohant a zöld ruhás ellenőrizni a fékezőkötelet. Ha kötélszakadász van, élből pont a kötél útjába kerül...
Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2019.05.08. 09:41:04