10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #89310
    A Kuwaitnak eladott 28 db Typhoon már AESA radaros (Captor-E) lesz, bár tény, hogy ezek még most készülnek csak.

    A többi gépre viszont épp integrálják (gondolom nem mindegyikre), bár tény, hogy nem sietik el.


    Jah, csakhogy szoftver és logisztikai problémák miatt ahogy kinéz már a Kuvaiti gépek is csak 2020 körül készülnek el, mivel a Captor-E legalább két évet csúszik...

    Nem látom a pontos számadatokat, de a hírek szerint a német kormány teljes mellszélességgel a Typhoon projekttel kívánja a Tornadókat kiváltani (furcsa is lenne, ha nem így lenne, és helyette F35-öket vennének). A gépet egyébként már javában fejlesztik a Tornado feladatkörére (legalábbis a bombavetés vonatkozásában).


    Na ez az. Vagyis a Tornado IDS-t leváltani. Amit elviekben a Tranche 3 gépek is tudnak. A SEAD feladatkörű Tornado ECR-ek helyett viszont nem lesz semmi. Ez az a feladatkör, ahol az F-35 a lopakodó képesség miatt jelentős előnnyel bír, és ami anno felmerült, hogy hát majd a németek kitalálnak valamit, mert ugye az ALARM bár anno integrálva lett, a németek nem használják már (az ECR-ek is AGM-88-al repülnek). Az AGM-88 nincs integrálva az Eurofighterhez, sem más alternatíva, még a 2000-es években nagyon hajtották, hogy az MDBA Meteor bázisán csináljanak extra nagy hatótávú ARM rakétát, ám abból nem lett semmi.

    Emiatt írtam, hogy fél szívvel támogatják csak az Eurofighter fejlesztéseket, mert ja, a Praetorian DASS-t is nagyon támogatták, amikor arról volt szó, hogy a német cégek is nagy szeletet kapnak a megrendelésből. De a feladatspecifikációknál simán megálltak a MAW szintű megoldásoknál, viszont a korai tervekben még szereplő extra radar-érzékelőket szépen kivették...

    Ha Németország hirtelen sutba dobná a saját repülőgépiparát és elköteleződne az F35 mellett, lényegében rácsukná az ajtót erre az egész együttműködésre.


    A gond a Luftwaffe oldaláról az volt, hogy a politikusok szépen figyelmen kívül hagyták a SEAD feladatkör problémáit, amikor a jövőről volt szó. Gyakorlatilag csak az igény formálódott meg az Eurofighter SEAD változatára, ám azt már senki sem támogatta, a britek is csak az ALARM integrációig mentek el. Csakhogy a briteknél lesz F-35B...

    A Luftwaffe nem építheti arra a jövőjét, hogy na, majd 2040 körül lesz saját lopakodógépünk, pláne, hogy 2025 körül az utolsó Tornado ECR-t is ki kell vonniuk...