10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #89288
    A következő európai vadászgép kifejlesztésére vonatkozó tervek eddig nagyjából két nagy csoportra volt osztható:

    "Team Tempest": Nagy-Britannia, Olaszország és Hollandia
    "Next Generation Fighter (NGF)": Németország és Franciaország

    Nos utóbbihoz most csatlakozási szándékát fejezte ki Spanyolország, erősítve az NGF program jövőjét. Érdekes kérdés, hogy miért döntöttek e mellett, de Spanyolország az Airbus és Dassault vezette programhoz állt eddig is közelebb, így sok meglepetés nincs benne. Egy említésre méltó, hogy a Spanyol védelmi miniszter és az Airbus katonai fejlesztésekért felelős vezetője is utalt arra, hogy mivel a Tempest és az NGF igénylistája nagyon hasonló, ezért nagy valószínűséggel a két program amúgy is össze fog olvadni a jövőben, mivel Európa nem engedhet meg magának két vadászgép-fejlesztési programot. E téren látványos hiányzó amúgy a svéd Saab, amely ugyanakkor a Dassault-al közös nEUROn UCAV programban érintett, márpedig az NGF valójában egy nagyobb rendszer, a Next Generation Weapon System (NGWS) része, és az NGF mellett nem ember vezette UCAV-ok is részesei.

    A fő probléma ugyanakkor az, hogy több ország, első sorban Németország a Panavia Tornado, illetve Spanyolország az F/A-18 típus esetén, is küzd az elöregedő flottával. Mindkettő 2025 körül kezdene látványos problémát okozni, ám az NGF 2030 előtt aligha lesz harcra képes, sőt, inkább 2040 a céldátum, de a Team Tempest is 2035-öt jelölt meg célként. Németország számára az F-35A és az Eurofighter nyújthat megoldást, Spanyolország számára újabb F/A-18E/F gépek vagy az Eurofighter, ám eme kérdések terén sok a kérdőjel, főleg gazdasági és politikai téren...