10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • molnibalage83
    #89227
    Ipari tapasztalat. Ha van egy nagy projekt, amiből kiviteli terv is lesz, akkor a projekt teljes költségének kevesebb, mint 1%-az egy tanulmányterv. Brutálnagy üzem esetén is a kiviteli tervezés és fővállalkozási költség is komplexitástól és mérettől függően 5-8%. Mindez úgy, hogy a mai bérszínvonal és életszínvonal messze a szovjet felett van.

    Ezek kb. nem kerültek semmibe. A sok megvalósult projekt és mellékvágány fejlesztés, na azok vitték a pénzt, mert az ipar ezeken dolgozott.
    A Szu egymaga több SAM rendszert állított hadrendbe (talán típusra is) mennyiségre, mint a világ többi része összesen. Mindezt úgy, hogy a világ részének összesített gazdasági teljesítménye "picit" volt csak nagyobb.

    Ha megnézed hány nagy program futott a '70-es évek végétől ráébred az ember, hogy miért is dőlt be a "munkásparadicsom".

    Három új vadászgép.
    MIG-31 a Zaszlonnal. Nagy gép, forradalmi radar, forradalmi rakéta
    MiG-29
    Szu-27

    Három brutálnagy hajóosztály, ehhez jött két új romboló.
    Kijev osztály.
    A későbbi Kuznyecov osztály.
    Kirov osztály.
    Szovremennij
    Udaloj

    Honi légvédelem terén.
    A-50 AWACS
    Sz-300. Teljesen új SAM koncepció, PESA radar, RPK után már SAGG A PSz változattól. Ráadásul ezeket egy AVR-be akarták integrálni. Az eredeti Sz-300 kitűzött célt az Sz-300PMU3/Sz-400-zal 2007-ben érték el. Az Sz-300PT-1 IOC 1978...

    "2,5" új tengó osztály.
    Delta III, Delta IV.
    Typhoon
    Akula

    Buran + Energija
    Mir űrállomás

    Csapatlégvédelem
    Tunguzka
    Tor
    Buk, ami egyszerre volt képes A-50 és honi légvédelem AVR-re csatalkozni.

    Hadsereg
    T-80 harckocsi program és T-64/72 upgrade-ek.
    BMP-2/3

    Az USA gazdaságát is megviselte volna egyszerre ennyi program, nemhogy a szovjetet...

    Ott kb. egyetlen harckocsival foglalkoztak a '80-as évek után (M1) az M60 hosszútávon halálra volt már ítélve.

    Egy db lövészpáncélos volt az M2.

    Csapatlégvédelem kimerült a Stinger és Avengerben illetve Chaparral reszelésén, ami eleve áthidaló megoldásnak volt kitalálva. Volt Patriot és csá.

    Összesen két tengó osztály volt, a 688/688i és Ohio, meg a Seawolfot "csak" fejlesztették, ami olyan kurva drága lett, hogy összesen 4 db épült belőle és messze a hh után csigatempóval.

    A CVN-nek "futószalagon" ütemesen készültek.

    F-15/16/18 belefért simán, meg ATF program az YF-22/23-ban ért véget.

    Tico osztály és AB rombolók.

    Volt STS program és kész, nem volt űrállomás.

    Csak ők nem üzemeltettek honi légvédelmi SAM rendszert, nem voltak új dedikált honi légvédelmi vadászok, stb.