10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • molnibalage83
    #88829
    Akkor ide is...

    Alapvetően a nyalábszélességekről és az IFF rendszer korlátairól van szó.

    SAMsim kézikönyv, 14. oldal. Az Összefoglaló mellékletében is ott van.

    ШИР. (széles) vagy УЗК. (keskeny) nyaláb
    Az 1.4º nyaláb sugár üzemmódot célkutatáskor alkalmazzuk, ha a cél 200km-nél
    közelebb van.
    A 0.7 º keskeny sugarat célkövetéskor, illetve célkutatáskor alkalmazzuk, ha a cél
    200km-nél távolabb van.

    Sanszosan 200 km-nél közelebb volt a cél, tehát 1,4 fokos a nyaláb, ebből lehet ívhosszat számolni. A legegyszerűbb módon kör kerületének 1,4/360-ad része.
    K = 2*R*3,14.
    R az 50 km

    2*50*3,14*1,4/360. ---> 1,22 km széles itt a nyaláb már 50 km távolságban is

    Tehát, ha ennél közelebb repült, a két gép, akkor mindkettő a nyalábban volt. A nyalábon is belül lehet célt megkülönböztetni, de hogy erre milyen szinten képes az Sz-200, arról fogalmam sincs.HT Összefoglaló 107 oldalán esik erről szó, hogy távolság és oldalszög esetén mit lehet tenni.


    Az IFF rendszernek is van nyalábszélessége. Ha azon belül két cél van, akkor megette a fene. Erről is szó esik az Összefoglalóban, 123-124. oldal és 192. oldalon.

    Na ezért írtam meg, elég csak hivatkozni rá.