-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!
[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
-
#84386 Na, ha már úgyis ráérek,b lássuk először a vízszintes gyorsulásra és max. sebessége a függesztmények hatását. Jól látható, hogy azonos tömeg esetén a DI növekedése mennyire durván odavág a max. sebességnek, DI = 150 és DI = 200 között masággi eltoltódás is van, látszik, hogy a friction és wave drag összege mit csinál.
Egy idő után vízszintes repülésben a hangsebesség átlépése is lehetetlenné válik. Ahogy nő a magasság a hajtómű teljesítményének csökkenése ellenére a friction drag annyira kicsi lesz, hogy a wave drag ellenére lehetséges a szuperszonikus repülés. DI = 250 esetén csak zuhanásban és full utánégetővel érhető el a hangsebeség, bőven túl a harcászati tartományon.
Na, ezek az elvi max. sebesség értékek. Látszik, hogy azonos tömeg esetén a drag a fő faktor. A fenti példák egyébként azt jelentenék, hogy a DI emelkedésével a belső tüzag. is kisebb, hiszen függesztmény növeli a légellenállát nem fekete mágia...
A kérdés ezek után az, hogy a max. sebességek mennyi idő és keróval érhetőek el. A tömeg azonos, tehát a gyorsítandó testek tehetetlenséges azonos, csak a légellenállásban térnek el.
Gyorsulások, 28 000 font tömeg, M0,75 --> M1,24, ez a harcászatilag reális tartomány és ahol az F-35A még szupercirkálni is képes 8-10 km-en. DI = 0, és DI = 150-nél 20 ezer lábon, ez a MANPAD zónán kint és a SHORAD zóna határa van azon is kívül, a harcászati gépek jellemző üzemi tartománya.
DI = 0 eset
29 másodpercig tart a gyorsítás, 4,9 tmf hosszan és ezalatt 387 font kerót eszik meg a gép.
DI = 150 eset
77 másodpercig tart a gyorsítás, 14,3 tmf hosszan és ezalatt 1088 font kerót eszik meg a gép.
Ennyi számít az, hogy ha függesztmények vannak a gépen. Mindkét esetben a gép össztömeg azonos. Az F-35 ugyebár az F-16 jellemző csapásmérő fegyverzet mennyisége esetén DI = 0 marad.
A fenti táblázatból az is kinézhető, hogy azonos DI, de eltérő tömeg esetén relatív tömegnövekedés hatása mekkora. F-35-nél ez kisebb azonos abszolút tömeg növekedésnél.
Na, ezek csak a max. sebességek és gyorsulások, folyt köv...
Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2017.09.13. 11:45:24