10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • molnibalage83
    #84010
    Ez fene jó kérdés...

    A repteljesímény eltérés vs. dogfigth teljesímény és ennek tapasztalatai..

    Az AIMVAL/ACEVAL alatt 500+ szimulált légiharcot folytattak le F-5 vs F-14 és F-15 gépekkel. Az jött ki, hogy 2v4 és 4v4 légiharcok során az F-15 fejlettsége és fényévekkel jobb repteljesítménye is ennyi gépnél szinte már eltűnt, a 2:1 légigyőzelem arányt is éppenhogy tudták hozni. Az F-14 sem volt sokkal jobb a szutyok TF-30-cal, de ott sokat nyomott a latban a 2 fős személyzet. Az F-15 repteljesítménye segített kitolni a gépet egyes veszélyes helyzetekből, de nem jelentett univerzális megoldást.

    Az elmúlt 40 év légiharcai során visszatérő momentum az, hogy a gépek többségét olyan gép lövi le, amiről fogalma sincs a támadónak és számtalanszor előfordult, hogy a gépek egymáshoz közel repültek és egyik sem tud a másikról. A DAS nem véletlenül került az F-35-re, mert pontosan az ilyen helyzetek megszüntetésérő van szó azzal, hogy lehetőleg kialakulni sem hagyja ezeket, de még ha meg is történik ilyen, akkor is előnyt biztosítson. Az F-15-ön hiába volt méregdrága radar és hajtómű az F-5-höz képes, 5 nm alatt az SA megalkotási képessége pontosan ugyanazon múlt, mint a fejletelenebb gépén, a pilóta két szép szemén és agyán, hogy mit rakott összes és milyen gyorsan dönt. Hiába volt vagy 6-szor drágább az F-15A ettől kb. a kabinból kilátás terén tudott többet az kis távolságú SA összerakásánál...

    A probléma az, hogy azóta eltelt 40 év, a fejlődés nem állt meg. Ehhez képest az F-35-nél a sisakdisplay felviszi a célokat a pilóta látómezejére (TD box ott van felettük) sanszosan még az ID-vel is (ha sikerül végrehajtani). Előre elrendezett 1v1 dogban ez nem sokat számít hiszen ott minden ismert. Próbáld ki 4v4-ben úgy, hogy nincs előzetes infó, hanem csak úgy egymásban botlanak a gépek. Izé... A két szép szemére támaszkodó ellen vak az F-35A-val összevetve. Az is AIMVAL és ACEVAL tapasztalat, hogy az akkori AAM korlátok mellett számtalanszor a VID közeben a gépek kimásztak egymás indítási zónájából. Az F-35-nél ez is megváltozik.

    Ezért baromság azzal érvelni, hogy mi volt 17 db tökéletesen előre elrendezett 1v1 dogfigthban. Mert háborúban a dogfigth sem 1v1 és nem előre elrendezett. Nem az volt a Bekaa völgy felett, de még az ODS alatt sem, ahol a célsűrűség nevetségesen alacsony volt.

    Ja, az F-35 éjszaka is tud dogolni, az 4. gen gépek meg nem. Mert vagy JHMCS vagy vagy éjjellátó. A kettő együtt nem. Ha van NVG, akkor nincs HOBS képesség. Az F-35A-nál a DAS 360 fokos lefedést ad érzékelés szempontjából, az EOTS meg adja a VID-et amikor rálát a célra.