10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Hpasp #83972
    GPS zavarásról már folytattam egy vitát pár hívővel a narancson...
    ... inkább azt másolnám be ide.

    Lényeg a normál GPS vevőket lehet zavarni, a "zavarás védett" GPS vevőket sokkal nehezebb (jelenleg nem lehet)

    És akkor a beígért számítás...

    Sajnos nem találtam forrást a GPS műholdak adó teljesítményére, így itt az alábbi feltételezéssel élek:
    adóteljesítmény PT=25W = +14dBW
    antenna nyereség G=13dBi
    műhold távolsága d= 21'000km
    frekvencia f=1500MHz

    Egy civil onmi-direkcionális vevőn a teljesítmény így;

    P= PT + G - 32 - 20 log (d) - 20 log (f) = 14 + 13 - 32 - 20 log (21000) - 20 log (1500) = 14 + 13 - 32 - 86 - 63 = -154dBW

    Számoljunk akkor egy Orosz GPS zavaróval (Pole-21E):

    adóteljesítmény PT=1kW = +30dBW
    antenna nyereség 125°x25° -os nyaláb esetén G=10dBi
    zavarás távolsága d=25km
    frekvencia f=1500MHz

    P= PT + G - 32 - 20 log (d) - 20 log (f) = 30 + 10 - 32 - 20 log (25) - 20 log (1500) = 30 + 10 - 32 - 28 - 63 = -83dBW

    Ez így 71dB J/S (zaj/jel) arány.

    Ezek után már csak az itt található katonai GPS vevők J/S (zaj/jel) tényezőit érdemes megnézni:

    A legdurvább szerintem a NavFire nevű egység, ami 25'000g túlterhelést visel el (kilövést), és még így is 85dB a J/S képessége.
    A SABR vevő 120dB feletti a J/S képessége.