10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • Kurfürst
    #83913
    Lehet a lifting bodyval számolni, miért ne. Molni számolt is vele, idézem: "Az F-35-öt meg már "picit" más eszközökkel és ismeretekkel tervezték, mint ezeket." Idézet vége. Meggyőző, tényleg. Ha gondolja, igazolhatja a mindent alázó F-35-ről szóló álláspontját számokkal. Eddig valahogy nem tette..

    BTW a félszárnyú Eagle miért esett volna le? Rengeteg gép repült félig törött szárnnyal (lehetne itt akár világháborús képeket is postolni, pedig azokban relatív egy fűnyírómotor volt), kis túlzással a tégla is repül, ha elég tolóerő van mögötte hozzá, az Eagle-nek meg valahol 1:1 körül van. A gond inkább az irányíthatóság elvesztésével lehet.

    Egyébként senki sem állítja, hogy az F-35 valami béna kacsa volna. A számok és a tények, sokak által megfogalmazott kritikák azt mutatják, hogy valamelyest alulmarad az általa kiváltandó típusokkal szemben, bár én leszek az utolsó aki ezért megkövezné vagy akár a dogfight jelentőségét túlhypolná. Azonban az egy tény, hogy szimmetrikus konfliktusban ilyen is lesz és akkor meg mi értelme az egésznek? Valszeg lényegesen olcsóbb és hatékonyabb adott feladatkörre való gépeket fejleszteni, a hipiszupi érzékelők, ami a BVR előnyt adják ott is előjönne. Ezzel szemben egyvalaki állítja, jó hangosan, hogy mennyire "alázza" a többit, aztán fokozott érzelmi állapotba kerül, ha rákérdeznek hogy ugyan miért, mi alapján, amire persze nem tud válaszolni. Mondjuk mindegy is, a hisztin kívül nem tudja semmivel sem alátámasztani, akkor ez legyen az ő baja.

    Viszont ha elhagynák a rengeteg "multirole" baromságot, lehetne ennél sokkal jobb gépet csinálni, ami az adott feladatot lényegesen jobban, olcsóbban elvégezhetné. Pl. rengeteg fejlesztési időt és költséget meg lehetett volna spórolni, ha nincsen a (gyorsan avuló) stealth követelmény, vagy a VTOL a bőrnyakúaknak. Sok esetben ez egyszerűen nem kell.