10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #81876
    1.: Számomra a legpozitívabb hozadék az, amit jó ideje emlegetek, hogy a lopakodó gépeket fel lehet deríteni úgy, hogy nem magát a gépet keresed, hanem a háttér változásait nézed, és egy "fekete lyukat" keresel, ahogy a lopakodó kitakarja a hátteret. Bevallom ezt leírva sehol sem láttam még, pedig teljesen logikus dolog.
    2.: Érdekes az F-15 AESA radar vs. indiai MiG-21 + zavarókonténer témakör említése, erről még nem hallottam.
    3.: Amit anno a Skype beszélgetéskor említettünk: kiderült, hogy a Pirate is képalkotó, és akkor innen kezdve lehet törpölni, hogy az IRST jelző mit is jelent manapság - mert nem azt, amit jelentett 20-30 éve, avagy akkor a Pirate is inkább FLIR, mint IRST.... (Igen, tudom, hogy ezt már említed a könyvedben ;) )
    4.: 24 millió képpont per másodperc, ha a 768x575-as felbontást veszünk (említve van, hogy 768 érzékelősor van, lent az, hogy 575 soros a FLIR kép), akkor másodpercenként ~54 mintavételezés (komplett kép) feldolgozásáról beszélünk. A felbontást csak 768-al osztjuk (768x1), akkor 31 250 sornyi leképezés történik másodpercenként. Mai szemmel nagyon kevés, de azért 2003-4 körül ez elég szép volt...
    5.: Említve van a háromszögelés lehetősége, ami reális, hiszen nagyon pontos irányszöget tud megadni. ;)
    6.: 200 célt követhet, de az EFA-bushoz ennek csak egy részét tudja átküldeni. Egen, ma egyre inkább az elektronika a szűk keresztmetszet egy vadászgépnél, de brutális lehet ennek a feldolgozása, jövőálló megoldást nyújtani rá.
    7.: Rakétaindítás jelzése...

    És most az ember hátradől, és megkérdezi magától: miért nem építik ki a PIRATE-ot 360°-ra? Modern elektronikával és szoftverekkel megtámogatva az Eurofighter hasonló képességet kapna, mint a DAS nyújt az F-35-ösnek. Ez az, amit sehogy se tudok feldolgozni, mert adott esetben még beépítési lehetőséges is adottak (illeszkedő póttartályok elejébe-végébe például). A problémát inkább a kábelezés/energiaellátás kérdésköre jelenthet...
    Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2017.04.15. 08:39:20