10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • ximix #80153


    Van egy Ka-52 katapult teszt videó, ott a szék marad csak a pilótákat viszi a raksi magával.
    (szépen elfújja a törmelékeket is valamennyire az útból)

    "
    - УОЛ - устройство отделения лопастей (на ролике не представлено);
    - СОАВ - система образования аварийного выхода;
    - КАС - катапульно-амортизационная система.
    "

    Ha pilóta érzi, hogy a bepörgést nem tudja megállítani érdemes azonnal katapultálni, mert a lerobbanó rotor lapátok egyből csökkentik a forgást is.

    A Mi-28 -nál az első ülésnél balra, a hátsónál jobbra nyílik az ajtó és a nem régi balesetnél valószínűleg pont ez miatt nem tudott a pilótán segíteni a kollégája a jobb oldali tűz miatt. Valószínűleg ha katapult lett volna benne akkor megmenekült volna ő is.
    Az érdekes, hogy a bepörgés farokrotor elvesztése esetén általában mindig egy irányba történik ez a pilótának kedvez, mert könnyebben kilöki magát, segít neki a centrifugális erő, de a lövészre pont fordítva hat minden erejét be kell vetnie, hogy kilökje magát az ülésből, persze ez sem segít ha nincs sebessége a gépnek és vagy túl gyorsan ereszkedik, mert akkor a lapátok bedarálják a őket.
    Utoljára szerkesztette: ximix, 2017.01.22. 15:10:08