10725198101090741028.jpg

-Nem alkalmazunk jelzős szerkezetet. Még arra se, akivel nagyon nem értesz egyet.
-Nem gyűlölködünk!
-HADITECHNIKAI TOPIC, aki nem tudja értelmezni, az megy máshova!


[Légi Harcászati / Légvédelmi FAQ]
  • [NST]Cifu
    #78265
    A probléma ott van, hogy a NAVY anno nagyon szerette volna a Tico-kat a CG-21-el (később CG(X)) leváltani. Csakhogy elszaladt mindennel a ló, és a CG(X)-re nem maradt pénz, le kellett mondaniuk róla.

    Kb. így néz ki az idővonal:

    1990-es évek vége: 18-19db CG-21 váltja a Tico-kat, a DD-21 hajótestét használja, a légvédelem mellett a BMD is kiemelet feladata SM-3-as rakétákkal.
    2002: 19db CG(X), ~14-16 ezer tonnás vízkiszorítás, 200 VLS konténer, esetleg egy AGS.
    2007: 14db CG(X), ~16 ezer tonnás vízkiszorítású változat, mint a 2002-es tervben, SM-3 rakétával (533mm átmérő, 6,5 méteres hossz), és 5db CGN(X), amely dedikált BMD hajó, hatalmas ballisztikus-rakétákat követő radarral, KEI rakétával (1 méteres átmérő, 11 méteres hossz), 23-25 ezer tonnás vízkiszorítással, nukleáris meghajtással
    2010: Egy felülvizsgálat után a NAVY úgy vélte, hogy nincs szükség a BMD feladatkörhöz akkora dedikált radar, mint a CGN(X)-re szántak, a DDG (Burke) osztály méretei tökéletesen elegendőek, és külső (légi, szárazföldi és világűrbéli) radarok nyújthatnak majd céladatokat a hajók számára. A CG(X) és CGN(X) utódja így a Burke Flight III. lesz, SM-3-al.


    Sacc-per-kábé ábra a CGN(X)-ről


    Amikor a Zumwalt (DD(X)) program elindult, nem volt szó a légvédelmi képességeiről, mert azt a CG(X) látta volna el, az ő védőernyője alatt dolgozott volna. Ha a Zumwalt komolyabb légvédelmi képességeket kap, akkor a CG(X) okafogyott lett volna, így eleve nem is akarta a NAVY, hogy AEGIS-t kaphasson.
    Utoljára szerkesztette: [NST]Cifu, 2016.11.08. 16:14:52